lørdag 5. mai 2018

Så kom sommer'n


Jammen ble det skikkelig sommertemperatur i dag. Gradestokken viste hele 23 varmegrader på ettermiddagen. Dagen startet med en tur med hundene oppover Holleia. Årets første tur opp der for å sjekke om snøen var borte.


Vi gikk inn til Setertjern nesten, men når vi kom inn til setervolden var det ikke brøytet vei lenger i vinter, så da var det ikke bart lenger. Vi ble sittende en liten stund på trappa og virkelig nyte vårsola. Jeg gikk i singlett hele veien både opp og ned, så nå gjenstår det vel bare å bli solbrent da. Rart med den første sola som varmer kroppen, den er sterk og en blir gjerne litt rosa i skinnet.


Etter å ha spist litt når jeg kom ned igjen var det på tide å legge om til sommerdekk på bilen. Jeg har med vilje drøyd å skifte vekk de piggfrie dekkene som fulgte med bilen, for jeg skal ha nye til høsten av like vel. Med pigger. Disse dekkene som satt på var helt elendige til å ta seg fram i snø også, så det var tydelig at han som hadde bilen tidligere var vant til kun bykjøring på ferdigbrøytet vei til enhver tid. Det er det ikke her, for å si det sånn.


Når en først var i gang så kunne jeg vel vaske litt golv også. Det trengs vel alltid når en har hunder, men hver dag får ikke mine golv noen vask nei. Det var forholdsvis tung vask i dag, da det var endel grus på gulvene. Men det ble nå reint etterhvert. Da kunne jeg unne meg en dusj selv også. Greit å være rein når en skal sette seg på verandaen til kvelds og nyte solnedgangen.


Jeg har flere ganger kikket inn i fuglekassa som jeg har kamera i, men jeg har bare sett at den har blitt okkupert. Jeg har hatt misstanke om at det er en blåmeis som har flyttet inn, for det er det jeg har hatt besøk av de tre siste årene.

* *

Velkommen inn, håper du blir boende...


Siden jeg gjorde så mye fornuftig i dag, så har jeg hele dagen til fri disposisjon i morgen. Solglimt er det spådd også, så da får jeg vel bare nyte den dagen. 


En ting er sikkert, bilder blir det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...