tirsdag 22. mai 2018

Hvor fornøyd er du?


Var vel ikke veldig fornøyd når klokka ringte i dag tidlig. Klokka seks er jammen tidlig om det er så si sommer og lyst også. Sola var allerede oppe og det skulle jeg også. Det er liksom bare de minuttene det tar å komme seg ut av den varme dyna og inn på badet for å finne klærne sine som er de verste. Vel framme ved kjøkkenbordet og igang med frokosten, så er det liksom greit. 


Handlet litt før jeg kom på jobb da jeg regnet med at det hadde vært rimelig skrapet i kjøleskapet der. Men det var overraskende mye til at jeg ikke hadde vært på jobb siden tirsdag. Kort uke denne uka også, hele tre arbeidsdager siden jeg har fri hver onsdag. Litt effektiv innsats så fikk jeg jammen jobbet inn igjen endel av det som hadde hopet seg opp onsdag og fredag forrige uke da jeg hadde ferie. Man kan hvis man vil veit du.


Kan ikke si jeg har behov for flere varmegrader enn etparogtjue jeg, så det blir mye tid tilbragt ved elva og bassenget om dagen. Hailey blir stadig litt og litt modigere, så nå er hun snart selvgående i bassenget som de andre. Elva er litt mer skummel ennå, men hjelper ivrig til når de andre skal ha pinner og busker på land.


Virker som det verste pollenet har gitt seg, så om jeg er så heldig at det kun var to dager med pollenplager, da skal jeg ikke klage. Klart med sånn varme og det vindværet som var i helga, så skal det jo litt til at pollenet ikke benytter sjansen til å fordufte til spredte områder. Det er ikke helt pollenfritt, men om jeg tørker over hagemøblene et par ganger om dagen så er det helt greit å sitte der. 


Sitte å nyte kveldssola etter jobb. Det er ikke alle som har sol på verandaen til nærmere halv ti om kvelden. Når det nærmer seg Sankthans så er det ved ti tiden. Er vel bare en ting å si på det, herlig. Når en har hus, jobb og unger som klarer seg bra. Fem flotte hunder og flott vær, da må man vel være fornøyd? 


Men mennesket er skapt til å ville ha mer, ville ha bedre, ville ha en endring til tross for at vi er vanedyr...


Vi vil ha en forutsigbar hverdag, det er derfor vi gjør noe så banalt som å sjekke langtidsvarslet på været...


Jeg gleder meg slett ikke til de kommende ukene, en av gangene jeg virkelig håper at værvarslet ikke slår til. Da er det godt en bor rett ved elva så en får avkjølt seg.


Hadde det vært opp til Lady så hadde hun bodd i elva. Hun vil ikke opp igjen, bare bade mer og mer. De andre hundene liker seg der de også, men de blir mer slitne på en måte. Synes det er nok og blir gjerne med hjem igjen, Men Lady er alltid sistemann oppe av vannet. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...