fredag 4. mai 2018

Hailey tar av


Siste sjanse nå, for snøen smelter mer og mer for hver dag. Lurte meg opp i havna i ettermiddag på jakt etter hvitveis, men så ikke et blad engang, langtmindre en blomst.


Skiene er satt bort og snart skal vinterstøvlene samme veien, men de er litt kjekke å ha når en tar kveldsluften med hundene. Vinterjakka er også god og ha da. Om det er mange varmegrader på dagtid så er det jammen guffent på kvelden og tidlig morgen.


I går skjedde det ikke mye annet enn det vanlige, så ble det brått kvelden og lite her. Rart å jobbe tre dager etter hverandre når en er vant til å ha fri på onsdager. Men de to neste ukene er det todagers uker da jeg har tatt meg feriedager på de inneklemte dagene. Ny månedsavslutning og jammen meg står de første ferieukene for tur. Herlig tid i møte.


En merker at sommeren nærmer seg, alle serier en ser på tv nærmer seg slutten. Alle reality show nærmer seg finale og reprisene står i kø. Bare varmen kommer nå så kan det bli noen lange kvelder på verandaen snart. Men i kveld så er det jammen fyr i vedovnen igjen. Tror det kun har vært en eneste kveld i hele år som det ikke har vært fyr i den. Det er flere enn meg som setter pris på den fyringen skal jeg si deg. Hundene ligger på rekke og rad rundt ovnen.


For når man ser ut som Hailey gjør så er det kun et sted som egner seg når en kommer inn. Først spyling og så tørking ved ovnen. I alle fall ingen sofaligging som hun tror er helt greit. Da synes jeg det er helt greit å ha hundene nede til de har tørket litt.


Egentlig kunne jeg tenke meg å ta en liten fototur i morgen, kanskje kombinere med Hailey tur også. Hun er jo så anvendelig å ha med seg rundt. Er fryktelig spent på denne stolpejakten også, så det kunne vært gøy å prøvd seg på å finne en eller to av dem også. Men da må en vel inn til Oslo. Spørs om jeg skulle drøye det til torsdag, da jeg skal innover av likevel. Oslo er stort og en kan jo starte en annen kant enn midt i sentrum nede ved AkerBrygge.


Ser på Norske Talenter, men det er ikke så mye å bli imponert over i kveld synes jeg. Her er standarden ganske lav. Ikke det at de ikke er flinke, men imponert er jeg vel egentlig ikke.


Kikker fortiden litt på ledige stillingsannonser for å se om det kan dukke opp en spennende jobbmulighet. Da oppdaget jeg at det lå en annonse ute at det skulle ansettes en hos oss også. Må si jeg ble litt lang i maska at vi skulle ansette noen nå. Det er da lite om å gjøre å informere de ansatte at de vil få en ny kollega innen kort tid? Men det er jo litt sånn det er der. Informasjonen får en via tilfeldigheter og i gangen. Så må man legge det sammen som et puslespill for å prøve å få en viss helhet. 


Får vel se om jeg får satt på sommerdekk i morgen og kanskje vasket litt golv, men det er ikke akkurat det som frister for mye. Du får nyte helga!


En stykk lykkelig golden... en stykk ikke fult så lykkelig eier... kanskje returnere den til oppdretter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...