tirsdag 8. mai 2018

Grå sak i trøbbel


Stakkars gråe saken min som var litt sein med å få på seg sommerskoene. Vinterskoene var bare driten, så om de ble utslitt på bar asfalt var nå så som så. Men de var ikke hensiktsmessige hverken på sommer eller vinterføre. 


Men som den handlingens kvinne jeg er så ble det dekkskifte på søndag. Men når jeg skulle kjøre en runde før mutterne skulle dras til, så protesterte den grå saken høylytt. Den hadde ikke luft i dekkene sine påsto den. Joda sa jeg, du har fult av luft i dekkene dine, slutt å klag!


Jeg så at dekkene var i overkant godt merket på hvor de skulle sitte, men det kan da ikke være så jævla viktig tenkte jeg, de har jo ikke pigger som skal rulle en vei hele livet. En kjapp tur innom gutta på RingDekk på Risesletta på mandag etter jobb for å få noen gode råd. Alltid veldig hyggelige de som jobber der. 


Jeg inn og når det ble min tur så spurte jeg om de ikke kunne fortelle den grå saken på utsiden av vinduet at den hadde luft i dekkene sine. Han trakk litt på smilebåndet og sa at nei det gikk nok ikke, da måtte jeg nok på Opel. Hmmm jasså gitt, der har de jo så elendige åpningstider. Jeg jobber når de har åpent, men må den grå saken ha oversikt så må den vel det da. Vurderte et øyeblikk å be den vente til den fikk tilbake vinterdekkene sine, men det er jo ikke akkurat i morgen heller.


Så i dag dro jeg litt tidligere fra jobb for å rekke Opel før de lukket porten til kvelds. Det rakk jeg akkurat, de var på full fart ut porten fem minutter før de skulle stenge. Jeg spurte om de kunne fortelle den grå saken at den hadde luft i dekkene sine. Joda det kunne han. Han satte seg inn og tok en alvorsprat med den grå saken. Grå sak tutet som svar på at den skjønte at nå var det alvor. En felgfik på hvert dekk, med tut som svar og vips så hadde grå sak luft i alle fire dekkene. 


Den grå saken fikk imidlertid ikke bestemt seg hvor mye luft den hadde i de forskjellige dekkene, men jeg tenkte at når jeg først var på de kanter av byen så kunne jeg svinge innom Esso og fylle så de ble likt i alle dekkene. Men jeg fant ikke ut hvor mye den grå saken foretrakk av luft. Siden den har sånn fancy målesak så må den da kunne trøkke tor seg om den har for mye eller for lite skulle en tro. 


Men med Mounty som eneste mann i huset fortiden, og en dings med navn Google på nettet så var det ikke mye hjelp for den grå saken. På vei hjem maset den nå ikke noe mer, så dag gikk jeg ut fra at den var fornøyd. 


Jeg har en grå sak til som ikke er så styla heller, men i dag kom pakka jeg hadde bestilt med nye sakser. De jeg har er både gamle og skjemme, så når en har fått en slik premiehund i hus så må en friske opp litt på utstyret. Da drøpper det nok litt på en annen grå bustete sak også. Så i helga blir det vel bading på hele bunten og en skikkelig klipp av alle sammen. Vårfrisyren må på plass. 


Med fri helt til mandag så kan det nok hende vi finner på ett eller annet sprell... Jeg skal nyte miniferien min, neste uke blir en todagers uke også, så nå håper jeg på fint vær så jeg kan bli litt brun på kroppen.

2 kommentarer:

  1. Moderne biler er ikke spøk......:)

    SvarSlett
  2. Nei blir jo så fancy til slutt at en knapt kan kjøre dem ;)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...