tirsdag 15. mai 2018

Årets første bad


I dag ble det årets først bad i elva, på hundene og Anders. Jeg og Patran holdt oss klokelig på land. Hailey var litt skeptisk, men det kommer seg nok når hun får vært der noen ganger. Når det blir litt mindre vann så kan vi gå opp til muren igjen, men nå er det ikke et flaberg som synes. 


Anders var ikke snauere annet enn han badet to ganger. Hailey var veldig lysten på å svømme etter, men det var nok litt skummelt å ikke kjenne bunnen under seg. Men det kommer seg raskt regner jeg med, for hun løper alt hun orker i grøftene. Da skvetter vannet til alle kanter.


Lady, Tessy, Hailey og Mounty


For et par uker siden var det snø rundt på jordene og nå sprader vi rundt i nærmere 30 varmegrader. Kikker en nærmere på yr.no så skal varmen holde seg og sommeren kommer for fult. Må nok grave fram både kjoler og shortser tror jeg. Varmt nok å sitte inne på jobb, så det er jammen godt jeg har fri i morgen og tatt en feriedag på fredag. Pinse på mandag, så jeg har så si en hel uke fri fra jobb. 


I morgen holder Gardens drilltropp sesongens første oppvisning på Slottsplassen. Det kunne jeg absolutt tenkt meg å se på, men spørs om det blir for varmt å dra med seg en firbeint eller to på den turen. Siden det er midt på dagen kan det hende at det ikke er fult så mange tilskuere som det er på neste mulighet i juli. 


Om man parkerer i et parkeringshus så bilen holder seg kald og tar med en liter vann, så skulle det ikke være noe problem. Rundt slottet er det mye skygge fra høye trær. Kanskje jeg kunne ta meg en liten runde og plukke noen stolper i samme slengen også.


Ferdinan


Mange planer framover, så en får se når en får gjennomført dem. Men det er alltid gøy å ha noe å se fram til. Da har man mye å se tilbake på i etterkant og mane fram de gode minnene. 


Dompappen holder seg ved fuglematen fortsatt, så får vi se om jeg får gleden av noen dompappunger i sommer. I fjor forsvant de ved sankthanstider.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...