mandag 9. april 2018

Hva gjør jeg nå?


Du och jag Mounty. Egentlig burde alle mine hunder hatt svenske navn. Tre er svenske, Mounty, Hailey og Ronja. Tessy har svensk mor og Lady har svensk far. Svenske folk er veldig trivelige og de har et enkelt språk å forstå. Ja om de ikke kommer aldeles nederst i nedider. Da sliter jeg litt.  Mange utrolig flotte svenske hunder, sikkert derfor jeg ender opp med svenske valper og utvalgte hanner til mine tisper. 


En gang i skuddåret omtrent så blir det tyggebein på dem, stort sett når jeg har vært i Sverige og handlet. I helga fikk dem utlevert hvert sitt bein. Hailey tror jeg fikk sitt andre i hele sitt liv, om jeg ikke husker feil.


Men hva gjør man egentlig når man blir nektet å ta det med ut? Da ble saken straks komplisert for henne. De andre la seg i "hver sin krok" og koset seg med sitt bein.


Når Mounty var ferdig med sitt bein og la seg i sofaen for å sove "middag" hadde Hailey ennå ikke helt startet med beinet. Var nok litt redd for at noen skulle snappe det ut av munnen sin, eller noe usikker på hvor det gikk ann å spise det. Eller om hun i det heletatt skulle spise det.


Man blir veldig sliten av å tenke så mye, og når man er veldig sliten så sovner man...


Mounty er ikke så freidig av seg, men han hadde veldig lyst til å fiske det ut av munnen hennes når hun sov. Da våknet hun, men viste fremdeles ikke noe tegn til å spise det. Det endte med at jeg tok fra henne beinet, så får hun få det tilbake når hun er aleine. Kanskje hun spiser det da...



2 kommentarer:

  1. Hej, när vi hade flera hundar var det lite problem med tuggbenen. Det var alltid någon hund som gick o bevakade ett ben, morrade när någon annan gick förbi. Så då gav vi sällan ben. Nu ger jag Blinka tandtuggsben, jag har inte lärt henne att borsta hennes tänder så jag försöker hålla dem rena med hjälp av tuggisar. Hon luktar inte illa ur munnen så jag tror det fungerar bra. Små hundraser brukar ha problem med dåliga tänder. Varför köper du inte ben i Norge?

    SvarSlett
  2. Nei her er det ingen som knurrer, de koser seg med sitt eget. Kjøper ikke bein i Norge fordi jeg egentlig ikke har helt sansen for dem. Mye rare saker som er tilsatt. Jeg tørker brødskalk er isteden, så kan de gnage tennene hvite med det.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...