lørdag 3. mars 2018

Sjølve livet


Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var selve livet. Livet kan aldri bli slik vi ønsker det, det blir slik det blir. Det som utgjør den store forskjellen er hvordan vi velger å takle det.


I kveld fikk jeg et innfall om å melde meg som støttekontakt i kommunen. Jeg har savnet å jobbe med folk etter at jeg sluttet på Arbeidsinstituttet og Krisesenteret. Med en stillesittende jobb som økonomimedarbeider til daglig, kun litt variasjon med tapping og etikettering i produksjonen innomellom, så hadde det vær godt og jobbe med folk igjen. Jeg har fri hver onsdag, så jeg har lagt inn et ønske som jeg kan kombinere med en hund eller to, et par dager i måneden. Greit å ha noen fridager fortsatt om en skal ordne noe, eller en vil ha en langtur.


I dag startet dagen på Rema foran panteautomaten. Litt helgehandling er ikke ofte jeg driver med, men er man tidlig nok ute så er det ikke så farlig, Lange køer er ikke min sterke side. Etterpå ble det tur ut til Veme med pappa og hundene. Litt forandring fra skitur på jordet som det har blitt mye av i vinter. Men nå som løpetiden er over så kan en ut på bygda for å lufte seg igjen.


I kveldinga så fant Patran og Anders ut at de ville på kino, så da ble det Hønefoss tur på meg. Men en film er jo ikke så lang, så for å slippe en haug med kjøring opp og ned så ble det sosialiseringstur på Hailey og Ronja. Det er noe Hailey setter stor pris på i alle fall. Jeg parkerte bak kirka etter å ha lempet dem av, så la vi i vei til fossen for å kanskje få noen bilder av fuglene som pleier å være der.


Så gikk ferden gjennom byen hvor det knapt var en levende sjel, rundt Schjongslund før det ble retur til bilen. Det var fotolys på så si hele runden, så det ble god uttelling i kveld. Litt å vente ble det, så da ble det nok en tur innom på Rema for å fylle på med litt lørdagsgodt. Godt de hadde hatt vaktskifte i mellomtiden.


Apropos Rema, så vet en vel at en er fast kunde, stam kunde eller hva de nå kaller det når det er bare i den eneste butikken en stort sett handler, når en ansatt  informerer om at han har fått ny jobb. Synes det er riktig trivelig jeg når en har god kontakt med de ansatte. Jeg skal medgi at det slett ikke er alle ansatte jeg er så kjent med.


I morgen er nok en fridag, så får jeg se hva som dumper ned i idebanken da. Tviler i alle fall på at det blir en stillesittende dag i sofaen. Sportstitting fikk jeg egentlig nok av i OL, så får disse cuppene være cupper for min del.

Nyte helga videre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...