torsdag 15. mars 2018

Så går det i ett


Noen dager er bare sånn at det går i ett fra en slår av vekkeklokka til en dumper ned i sofaen en svipptur før det er på tide å finne senga til kvelds. Innimellom så er jeg skikkelig gammel kjerring, for jeg har merket at jeg er ganske rutinepreget når det kommer til det som skjer i dagliglivet. Jeg blir ikke akkurat helt satt ut om det skulle slumpe til noe uforutsett, men om det er glede eller slit ... nja.


Patran har åpenskolekveld i dag, så jeg passet på å handle etter jobb. Da er helgehandelen unnagjort for denne uka. Litt lørdagssnop ble det med hjem også, til tross for at jeg hadde fått påskemarsipanegg på jobben i dag. Rune var litt slukøret for å ha vekket meg i går morres, så for at jeg ikke skulle hevne meg så fikk jeg påskegodt. Det var så knallgodt at jeg rakk ikke å ta bilde av det engang, jeg hadde nemlig intensjoner om det. Tomt papir er vel heller ikke det helt store å ta bilde av, kan fort forbindes med søppel. 


Den store vårfølelsen var ikke framme i dag, for nå kom det jammen meg noen snøfiller igjen. Men i morgen er det lovet solskinn. Tok opp slaktebein fra fryseren i ettermiddag, så har dem noe å kose seg med i sola i morgen når de venter på at jeg skal komme hjem. Lenge siden sist de fikk noe bein nå, tror jammen det var før snøen kom jeg. Tipper det blir stas for dem.


På jobben har jeg startet med å få mye som bare finnes på papir inscannet og lagret i mapper på serveren istedet. Jeg har to rolige uker når månedavslutningen er over, så da må jeg få unna alt annet som ikke har noe frist å bli ferdig med. I morgen skal jeg omettikere grønskekverk, og forhåpentligvis scannet en god bunke med salgsordre i tillegg til mine faste gjøremål. Utrolig hva man får unna om man går inn for å være litt i overkant effektiv serru.


Neste uke er det spådd mange varmegrader, så nå forsvinner nok skiføret ganske raskt. Det er litt synd, for vi har jo hatt en helt utrolig vinter i år. Tror nok det meste av vinteren er over når påsken er over jeg. Da er det april og den andre vårmåneden har startet. Herlig tid vi har i møte, bortsett fra søle og pollen.


I kveld er det gift ved første blikk igjen på tvNorge, det følger jeg med på. Undrer meg bitte litt over matchene de gjør, for de er ganske ulike disse parene. Men det som overrasker mest er hvor lite innstilt enkelte av deltakerene er på at de skal få ting til å fungere. Noen er jo så fikserte på alt som ikke stemmer. Nå har de kommet så langt at de skal flytte sammen og dagliglivet virkelig skal starte. Men noen kjente gnisninger allerede på bryllupsreisen. 


Jeg er nok litt tvslave blitt, for det blir veldig mye data på jobb, da er det greit å gjøre noe annet på kveldene. Noe bilderedigering blir det, litt ytring av hverdagslige sysler her. Noen andre små prosjekter har jeg også på gang, så en får se om det bringer resultater på sikt. Jeg håper jo det. 


Da er det bare å nyte kvelden og våren videre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...