lørdag 31. mars 2018

Ferieplanlegging


Nok en dag er tilbragt ute i helt utrolig flott vær. Turen gikk ut til Veme i dag, denne gangen gikk jeg aleine da pappa og mamma hadde besøk og etterpå skulle de på butikken. Når turen var vel overstått så tok jeg med meg litt lesestoff, et appelsin og satte meg til i solveggen.


Flatene havnet i hundegården etter turen, for det er kjekt å få av litt grus før de skal inn til kvelds. Ronja vil helst sitte på fanget, så i dag fikk hun egen stol å sitte i. Spise appelsin med hund på fanget resulterer i forholdsvis pelskledd appelsin, ja sånn erfaringsmessig altså. 


Vannet som kommer i takrenna etter smeltingen på taket lager en stor isskulptur, nå er det snart på vippepunktet til at den blir borte eller vokser mer. Rart med det når sola skinner, men den står forholdsvis mye i skyggen. Så den overlever dagens solstråler så lenge det varer.


I sommer blir det nok ikke de mest omfattende ferieplanene, da er det noen andre planer som er litt usikre ennå, så da er det litt verre å planlegge noe i lang tid i forveien. Til høsten begynner Patran med spansk på videregående skole, så sommeren 2019 blir det spansketur på oss. Om det blir på en av øyene eller på fastlandet får vi se på. Det skal være et flott avslappende sted, så Barcelona blir det IKKE, for å si det sånn. Når jeg for en gangs skyld er i sydligere strøk, så skal jeg ligge på et hotell på stranda. Med en liten restaurant eller to på havna. 


Planleggingen er jo halve turen, så det er bare å starte tidlig...


I kveld skal jeg prøve meg på piroger, så får vi se om det blir en vellykket middag. I morgen er nok en påskedag med koseplaner. Ingen vekkeklokke tid, men opp kommer man seg når det er spådd blå himmel og sol hele dagen. Tror nok fotooppdraget kan bli gøy i morgen, så får vi se om resultatet svarer til forventningene.


Ha en flott påskeaften! Ennå to fridager igjen!


2 kommentarer:

  1. Hej, hur blev pirogerna? Jag är ju uppfödd på finska köttpiroger men det är inte ofta jag äter dem nuförtiden. Vi köpte inte korv eller hamburgare utan piroger i kiosken.
    Jag har inga speciella planer för sommaren. Ekonomin är inte så bra och så har jag flytten som alltid kostar lite extra. Men jag har det så fint här så det gör inte så mycket. Men jag tycker du ska fortsätta planera inför Spanien-resan, det är aldrig för tidigt! Trevlig fortsättning på påskhelgen, visst har vi tur med vädret!

    SvarSlett
    Svar
    1. Dem ble skikkelig gode! Spørs om jeg må lage dem ved en seinere anledning også.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...