torsdag 18. januar 2018

Jeg er etterspurt


Heldige meg fikk roser av mamman min i går. Veldig hyggelig å bli overrasket med blomster på en helt vanlig hverdag. Man burde vært mye flinkere til å unne seg blomster i hjemmet. Jeg vet om noen som får friske blomster hver fredag av ektefellen. Men har du ikke en slik ektefelle, så kan du jo kjøpe med deg en kvast selv også. 


Etterspurt fotograf har jeg blitt. I dag dumpet det inn en mail som ville ha med et av mine bilder på en fotoutstilling på Veien Kulturminnepark. Det er ikke ofte jeg tagger bildene mine med #opplevRingerike, men noen ganger gjør jeg det når jeg legger ut bilder av bygninger eller særegenheter i regionen. Da er det ekstra gøy å bli lagt merke til.


Ringerike utvikling og Veien kulturminnepark vil i et samarbeid vise frem den flotte Ringeriksregionen i en bildeutstilling på Veien kulturminnepark. Bildene er fra Ringerike utviklings instagramkonto @ringeriksregionen som reposter bilder tagget med #opplevRingerike. I den forbindelse ønsker vi å stille ut nettopp ditt bilde fra Instagram. Utstillingen åpner søndag 25.februar og står ut mars måned. Ta deg en tur for å se på de andre sine bilder også.


Siden skiløypa på jordet ikke var særlig optimal i går ble det en tur ut til Veme og tilbake isteden.


Istappene og brøytekantene er snart like lange eller høye for å si det sånn.


Er ikke lenge før en kan ta en slik tur etter jobb nå, må bare bli litt høyere skydekke så sola kan gjøre seg bitte litt gjeldene. Når det er så grått som dette så blir det ikke skikkelig lyst midt på dagen engang. 


Skyene er så vidt over åskanten, så en kan skimte Heradsbygda såvidt i det fjerne.


På vei tilbake så var gjengen helt enige om at her hadde ett eller annet krysset veien og forsvunnet inn i skauen. Hadde det vært opp til dem så hadde dem nok sjekket ut det meste og forsvunnet innover i snøhaugen. Men jeg med joggesko var ikke veldig interessert i å vabbe over brøytekanten.


Her så til og med jeg elgsporene, men det fristet ikke å følge dem. Jeg har da sett elg endel ganger tidligere. Hundene syntes jeg var skikkelig kip 


Sola glimtet et par minutter i går ettermiddag, men jeg har ikke fått tilbake sola ennå. Det går noen uker til før den har krabbet seg opp på gårdsplassen. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til det.


Men jeg setter stor pris på snøvinteren vi har nå om dagen. Det har ikke vært skikkelige vintre på flere år, så jeg kan ha masse snø og skikkelig vinter helt til påsken i slutten av mars. Jeg nyter kuldegrader i kinnene, snøen som knirker under skoene, ikke minst en veldig reinslig verden for de med hunder. Altså bare å nyte! I tillegg så er det snart helg! Bare i morgen nå så er det helg igjen.


1 kommentar:

  1. Vilken snäll mamma du har! Och lika vackert ute i naturen som vi har det här. Så det är fyra hundar du ska rasta varje gång. Eller tar du dem ibland en och en eller två och två? Som mest har vi haft tre hundar i huset, en rottweiler, en basset griffon och en papillon. Tripp trapp trull och vilket trassel med koppel! Önskar dig en f0rtsatt fin helg

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...