tirsdag 30. januar 2018

Hjernetrim


Du veit det snør når hundene kommer inn og ser sånn ut etter en tissetur på plenen til kvelds.


Ronja viser ingen tegn på å måtte ut å tisse, tror hun kunne renne over før hun går ut i grisevær. Men før jeg legger meg skal hun i alle fall ut på tissetur.


Det ble skikkelig slit for maten i dag. Tessy er helt rå på sånne hjernespill. Hailey hadde ikke prøvd slike spill kom jeg på, så i kveld fant jeg fram de to som Tessy har fått til jul for endel år siden. 


Tessy tømmer spillet for godbiter iløpet av kort tid. 


Lady går mer systematisk til verks, og tømmer fra en kant for å si det sånn.


Ikke en smule som unngår å bli oppdaget.

* *

Tessy er ikke den som gir seg, så hun fikk litt hjelp så hun ikke skulle ødelegge hele greiene.


Alt måtte sjekkes ut før hun prøvde seg på å finne ut hvor godbitlukta kom fra.


Vippes bort, snuses, så kan det spises. Ikke som flatene, der spises det, så sjekkes det om det egentlig er spiselig.


De røde klossene var veldig spennende, nesten mer interessante enn godbitene.


Hun er en veldig myk hund, nesten litt i mykeste laget. Men det passer bra inn i flokken for jeg har noen som passer godt på plassen sin i flokken. Hun kan ikke ha godbitsøk sammen med de andre. Da venter hun pent på tur til de andre har spist opp alle bitene og gått sin vei. Så starter hun for å prøve å finne noen gjenglemte småbiter.


Takk takk



Godt en har stor sofa, for slikt blir man skikkelig sliten av.


Hailey kommer for å innta sin faste plass på kvelden.


Så senker freden seg og her blir Hailey til jeg legger meg. Hun har fast plass i sofaen ved beina mine når klokka passerer halv åttetiden på kvelden.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...