torsdag 28. desember 2017

Svart & Hvit Verden


Når en står opp er det svart ute, utover dagen blir det helt hvitt og jammen blir det ikke svart igjen når en skal legge seg. I dag har det bøttet ned med snø igjen, så skiløypa er helt borte. Jeg tok meg en liten runde så hundene skulle få maset ut litt energi før jeg og Patran dro til Hønefoss for å fylle opp kjøleskapet for resten av året.


Det er ikke mange dagene igjen av 2017 og planene for 2018 begynner å bli ganske mange allerede. Da er det vel bare å bli ferdig med julebildene før det nye året smelles inn med bulder og brak. Siden Merethe og Marius ikke var her julekvelden, skal de være her nyttårshelga.


Julekulene henger på treet ennå, og de får vel henge der til det blir januar. Men da åker de nok ut sammen med alle barnålene som samler seg under treet. Hailey har vært kjempeflink med juletreet, det ble med sjekking når jeg satte det opp og pyntet det. Etterpå har hun latt det være i fred, til tross for at hun og Ronja sover oppe om natta.


Det er rart med det der når en blar om kalenderbladet fra en dag til en annen, så er det helt annerledes enn en blar fra en måned til en annen. Når det er blitt januar, da går det liksom mot våren og lysere tider. Sola kommer tilbake på gårdsplassen i starten av februar og det er ikke køla mørkt når en kommer hjem fra jobb lenger.


Sånne små jenter synes det er litt slitsomt med sånne juler. Jeg er hjemme hele dagen og de får nok ikke sove like mye som når de er aleine på dagen når jeg er på jobb. Nå blir det gjerne både skitur og annen aktivitet på formiddagen. Og litt latere ettermiddager foran data eller tv. Mumse godterier og drikke brus. Det aller beste er å slippe den evinderlige vekkeklokka. Godt å kunne sove til en våkner av seg selv ved åtte halvni tiden isteden for pip pip pip pip ved sekstiden.


Årets pakkesjef


Hun fant veldig raskt pakka som var til hundene, og hun var ikke snauere enn hun forskynte seg også. Godt det ikke var flere som ga bort mat til jul. Da kunne hun nok fått ganske vondt i magen sin, for hun sier ikke direkte "neitakk" til mat den der.


Så da måtte resten av flokken få hente fram sine julegaver også. Nytter jo ikke at noen får kose seg og ikke alle sammen.


Når en har spist en kilo eller to av klementiner og røde juleepler, det er da det er jul. Her går det neste mer frukt enn godteri i jula. Men jeg må innrømme at jeg gikk på en bitte liten smell med Toffifee som jeg fikk til jul. Det var liksom bare wups så var den tom bare, ja sånn helt uten videre liksom.


2 kommentarer:

  1. Den vackraste svartvita bilden var på din vita hund, så himla fint det blev! Jag äter också mycket clementiner när det inte är så dyra, apelsiner vill jag inte ha, det är inte samma sak. Önskar dig ett GOTT SLUT OCH ETT GOTT NYTT ÅR!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Hailey er en hvit engel med et hjerte av gull. En helt vidunderlig valp på 7 måneder allerede.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...