søndag 3. desember 2017

3. luke


Søndag og første advent har det blitt.


Dagens gladsak i dag ble at jeg fikk til et bilde av månen som jeg har prøvd på flere ganger når det har vært fullmåne. I natt har jeg nemlig tatt med meg fotostativet når jeg var ute for å lufte hunder til kvelds.


Med fullmåne så blir det nesten som dagen ute.


Kuldegradere holder seg forholdsvis greit, men det er vel ikke mer å regne med når det har snødd og er fullmåne. Siden det er søndag så har denne helga gått også.


Det har vært en gladsak til i dag. Pappa har lagt grunnlaget med traktoren på jordet, så i ettermidddag har jeg og hundene tatt sesongens første skitur. Det ble Hailey sin første skitur og hun skikket seg bra. Det har mest å si at hun passer seg så jeg ikke aker på henne i nedoverbakkene.


Neste gang skal hun få på seg trekksele så hun blir vant til å løpe med den. Men å trekke skal hun ikke gjøre før neste vinter. Grunnlaget må legges, men belastningen skal ikke komme før hun er utvokst. Hun kan trene på å gå foran meg i skisporet i vinter, så får vi hekte på bånd neste sesong.


12 arbeidsdager igjen så er det juleferie.

2 kommentarer:

  1. Sötaste tomtehunden jag skådat! Och månen, så glimmande och glansig. Jag läste att det ikväll är supermåne, den är större än vanligt, fast inte så mycket så det kan vara svårt att se skillnad. Påverkas du av fullmånen? Många säger att de inte kan sova, att de blir oroliga...Jag märker ingen större skillnad. Ha en fin adventsafton

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei jeg merker ikke forskjell på fullmåne når jeg skal sove, men vet om flere som reagerer på den. Månen var litt større når den kom over horisonten, men når den først hadde kommet opp på himmelen så så jeg ikke noen forskjell.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...