tirsdag 19. desember 2017

19. luke


Litt rart det der når en er vant til å ha kamera innen rekkevidde om en er inne eller er ute på tur, men i dag har Patran lånt det med seg på skolen til et filmprosjekt. Da er det brått "hundrevis" av hverdagssaker som en skulle tatt noen bilder av.


I går tømte jeg det for bilder slik at hun skulle ha tomt minnekort, batteriet ble satt til lading slik at de skulle ha strøm nok. Stativet skulle hun bruke også, så det her går nok veldig bra satser jeg på. Det er jo mye mer gøy for dem å bruke skikkelig utstyr når de skal lage film, isteden for å bruke mobiltelefonen sin, Blir liksom ikke helt samme greia det.


Jeg hater å gå i butikker så jeg har stor sans for netthandel. Tidligere handlet jeg mye på postordre, men når nettet kom så var det hakket bedre. Og ikke minst raskere. Siden kuldegradene ikke ser ut til å gi seg med det første, så ble det netthandel av støvletter i kveld. Noen med skikkelig vinterfor og noen som jeg kan bruke vår og høst. Håper de når fram før jul, eller så dukker dem forhåpentligvis opp på nyåret. Blir sikkert kaldt da også.


Egentlig hadde jeg trengt noen nye bukser også, men de er ikke så enkle å handle på nettet om en skal ha noen som sitter litt ordentlig. Har funnet en butikk på senteret på Tuckfors som har knallbra bukser som passer meg bra, men spørs om jeg må vente litt med å dra dit. Det kan en jo kombinere med noe annet når en først skal dit.


I morgen er det nok en fridag og mange planer. I og med at Leif jobber natta, så må jeg gjøre bråkete inneting som husvask og slikt på ettermiddagen. Men jeg har nok å gjøre på dagen utendørs. Litt lauping blir det også og forhåpentligvis en liten skitur også.


Etter dagens episode av Jul i Blodfjell så ble jeg vel ikke noe smartere. Jo færre som er igjen jo mer merkelig er det at det er en morder uten at det er noen som oppdager denne personen som driver å skriver på veggene rundt på hele hotellet. Det er jo skrevet ganske mye, så det er jo rart om ingen bar gått forbi. Men ennå er det mange episoder igjen før løsningen åpenbarer seg.



Ha en flott kveld videre, så er det bare å lade opp julestemningen...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...