fredag 15. desember 2017

15. luke


Endelig helg igjen og ingen planer som medfører andre steder enn hjemme. Her skal det bli skiturer i helga. Med nyoppkjørt løype på jordet så er det bare å spenne på seg skiene.


Kuldegradene holder seg ute, men bare det er godt og varmt inne så er det helt greit. Merethe og Marius kom hjem igjen i dag,  da var det jammen lenge siden de hadde vært her sist. På jobben så har jeg fått opplæring i analyserecepter. Det er strekkoder som festes på prøvene som tas ut i produksjonen. Både råvarer og ferdige varer skal analyseres for å se om de inneholder det de skal og ikke inneholder det de ikke skal, kort sagt.


I vinter startet jeg med å pakke ferdig etikerte prøver, så nå har jeg avansert med å lage analysereceptene selv. Pakke dem og sende dem til laboratoriet, så nå begynner jeg å få riktig varierte arbeidsoppgaver som skal fordeles gjennom måneden.


Til en forandring så døde ikke den jeg tror er morderen i "Jul i Blodfjell", nå tror jeg nemlig at det er pleieren til han som skal arves. Siden han overlevde i kveld, så får en se hvor lenge han klarer seg. Stemte kanskje ikke helt med noen småhint som kom med slektstreet, siden han ikke er fult så bleik i kinna som den gamle mannen... men man kan aldri vite.


Den hvite fare setter stor pris på snøen som ligger ganske ganske tjukk rundt om, så det er greit å ha tråkket opp stien fra første snøfall for en måned siden. Runden oppe i havna er kjekk om man ikke har tenkt seg så langt, mens hundene trenger å få løpt fra seg litt.



1 kommentar:

  1. Så mycket vacker, vit snö ni har! Här håller all snö 1,5 dm, på att smälta bort. Men i natt kommer kylan åter och allt fryser till blank is.
    Gott att både du och hundarna njuter både av den vita sköna snön utomhus och den goa värmen inomhus. :)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...