onsdag 1. november 2017

Tessy feirer bursdag


Siden det er 6-års bursdag i hus i dag, så fikk de leike litt. Det var vel det eneste som minnet om barnebursdag hjemme her i dag. Regelen er leiking ute, men Hailey prøver seg stadig. De andre er litt tilbakeholdne stort sett, for de veit det ikke er lov. 


Sognafarets For Your Eyes Only "Tessy" er blitt 6 år allerede, men er fremdeles veldig ung til sinns.


Tessy ble født på jobben, det kan du lese om her.


Det overrasker meg stadig over alt Hailey kan gjøre med de andre hundene uten at de sier det pøkk. Hun kan både bite og gnage, de ligger der bare å koser seg. Til og med Mounty blir med på leiken til tider.


I dag hadde jeg med meg Lady og Tessy på en tur i Krødsherad, langs en tursti som er laget ved Krøder'n Kro og oppover mot Noresund. Ble noen stemningsbilder der, men de får komme en annen gang.


Når vi kom hjem igjen fikk de andre en skikkelig runde oppe i havna så de fikk løpt fra seg til kvelds. Med fyr i ovnen, biff og pomefrites til middag og klesvasken til tørk så kan en sette seg å nyte kvelden. 


Var innom på postkontoret og plukket opp to julegaver når jeg hadde kjørt Patran på skolen i dag. Nå er de pakket inn og lagt bort så de ikke skal være så fristende. Det er jo tross alt noen uker til de skal deles ut og pakkes opp igjen.


Har kikket litt på terminlista til NKK, for å se hvilke utstillinger som kan friste til neste år for Hailey sin del. Nå har ikke Lady haltet på lenge, så kanskje det blir en veteranutstilling på henne til våren. Hun er jo så fin til tross for at hun nærmer seg raskt 10 år. Hun får ikke tellende resultater før hun er 9 måneder, så jeg er litt usikker på om jeg skal reise til Kristiansand eller ei på første NKK som hun er gammel nok til.


Tønsberg i februar regner jeg nok med jeg skal melde på. Da er hun 8 måneder og det kan være greit med en liten trening igjen etter Dogs4All i november. Jeg har kun meldt henne på valpeshowet på fredagen da, da er det litt roligere enn på lørdag regner jeg med. Litt usikker på om jeg bare skal dra for å kikke på lørdagen, spørs vel om jeg har fått dosa mi på fredagen kanskje.


Til helga kommer Merethe hjem igjen aleine, så da må jeg hente henne i Hønefoss. Marius skulle jakte, så da kan hun jo komme å kose seg her isteden. Tipper hun ser forskjell på Hailey når hun kommer.


Det er spådd bra vær i helga, kanskje jeg får lurt med Merethe på en liten runde med fotoapparatet. Høstfarger er det vel så som så med, men det finnes da andre motiver rundt om.


To arbeidsdager til nå, så er det helg!


2 kommentarer:

  1. Hjärtliga gratulationer till Tessy. :) Så fint att fira födelsedage med en massa lek och skoj inomhus. Visst är det härligt att se hur vuxna hundar - samma gäller även katter ibland - tolererar och rentav spelar med när valpar vill leka och umgås på sitt eget rätt våldsamma sätt. Underbara bilder!!

    SvarSlett
  2. Åh! Grattis så här lite i efterskott! Tänk om jag fick ha en valp att leka med... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...