søndag 22. oktober 2017

Kjære deg, hva er i veien?


Blondinen var sekretær på et advokatkontor. En dag kommer advokaten ut fra kontoret og ser at blondinen strigråter. «Kjære deg, hva er i veien?»
- «Jeg har akkurat fått vite att moren min er død.»
Advokaten ber henne ta seg fri resten av dagen, men sekretæren tørker tårene og mener hun vil være i stand til å fortsette arbeidsdagen.
Litt senere kommer advokaten ut igjen og ser at sekretæren gråter enda mer. «Hva har skjedd nå?»
- «Min søster ringte akkurat. Hennes mor er også død!»


I dag ble det ingen tørr tur på hverken meg eller hundene. Det gikk fra duskregn til litt mer regn, men noe oppholdsvær var det ikke i løpet av dagen. Men har man hunder så er det bare å trekke ut i det våte element. Om jeg bare slapp dem ut så gikk de på kanten av verandaen og kikket før de maset på døra om å få komme inn igjen. De ville tydeligvis at jeg skulle bli våt også.


Jeg dro ikke med meg noe kamera ut, så bildene er fra lørdagens utflukt. Litt tørrere, men ikke helt tørt da heller. I helga har jeg ikke gjort det spøtt fornuftig utenom dekkskiftet mitt. Trimming av hunder og fyring i ovnen. Kan si at det er opplading eller no'...


Fant ut at det var livestreaming fra Norwegian Open på Kongsvinger, så da slapp jeg å ta turen. Hailey får få litt annen sosialisering i løpet av uka. Til helga så er det utstilling i Kongsberg, så det kan være spennende.


Her luktet det godt oppover... Mounty var ikke veldig hippen på tur i regnværet, så det så nesten ut som han hadde mest lyst til å snu og gå hjem igjen. Det hjalp litt når vi kom opp i skauen,  da ble det litt mer fart på han. I løpet av turen så blei han riktig så våt. En time i regnvær er ikke så verst når en er ferdig med runden. Når en har fått av seg alt vått og kanskje en varm dusj før en kan stå ved sprakingen i vedovnen.


I helga fyller jeg opp fuglematerne, i dag fikk de meiseboller, solsikkefrø og et kornband. Det satte de stor pris på og stormet til både pilfinker og kjøttmeiser. Tok endel bilder av dem i ettermiddag, som jeg ikke har sett på ennå. Håper det blir et par som blir bra i det minste. Det er mest gøy å få til noen som viser fult vingespenn. Det er enklere på større fugler da de har langsomme bevegelser iforhold til de bitte små.


Når det er dårlig vær så blir det litt tv titting og surfing rundt på nettet. Men de helt store overraskelsene ble de ikke i dag. Ser ofte på siden til fotografer eller andre med hunder for å få noen ideer til ting jeg kan prøve meg på også. Det som overtasker meg med fotografer er kvaliteten på bildene. Mange har jo ikke snøring på oppbygging av bildet eller overredigering av bildene sine. Når de på profilen sin skriver at de er utdannede fotografer, så har jeg litt mer forventninger til bildene enn om de sier de er hobbyfotografer. 


Hadde håpet på litt oppholdsvær så jeg kunne laget litt halloween stemning med hundene som jeg pleier. Plutselig kommer det snø, så da er det greit å ha bildene klare. Om det blir noen nye rekvisitter i år er uklart, jeg får se hva jeg rekker før 31. oktober. Godteritigging på dørene har jeg liten sans for, men litt skumle saker er alltid spennende. 


På kvelden ble det hjemmelaget pizza. Jeg var på butikken i går og kom over en ny pizzasaus som fristet litt. Som regel bruker jeg tomatpuré som basis, men fant ut at jeg skulle bruke denne ferdig krydrede varianten i dag. Det viste seg at var riktig så lurt. 


Det bugner ennå av kantareller i skauen, men de får stå som frø til neste år. Jeg har plukket mitt i år.


Hailey tar seg ofte små runder på egenhånd når jeg stopper for å ta noen bilder i skauen.


To innbarkede ungkarer satt og pratet. Jeg kjøpte en flott kokebok engang, men den var helt umulig, så jeg har aldri hatt noe nytte av den. For mange flotte og kompliserte retter ? Ja, for hver eneste en begynte med -Ta en ren bolle...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...