torsdag 5. oktober 2017

Høstens første frostnatt


Kommer de hit over tro?


Jeg hadde en ørliten misstanke når jeg luftet hundene til kvelds i går at det kom til å bli kaldt om natta. Og det stemte. I dag tidlig når jeg sto opp var det to kuldegrader og hvitt rim over alt.


Da er det fristende å gjøre som fuglene, ta vingene fatt og dra sørover.


Eller bli værende å nyte høsten og alt hva den bringer med seg. Det er egentlig en herlig tid framover, om det ikke regner. Men jeg er redd vi får en tidlig vinter i år, men det blir ikke mye snø. Bare is og holke eller snøslaps og kline.


Det er litt i tidligste laget, jeg venter jo fortsatt på den gode varme sommeren...


Sothønene var litt for langt unna til at det ble noe særlig bra. Nesten like vanskelige å ta bilde av som svarte hunder på litt avstand.


Svaneungene holder seg sammen med den ene av foreldrene ennå. Den andre så jeg ikke noe til.


Snart like store, men fargen skiller dem ennå en god stund.


Kjekt med lang hals og nebb om man klør litt på ryggen.


Mor og barn


Mens andre er mer opptatt av mat.


Det er jo ikke så lenge til isen legger seg langs kanten av fjorden.


Fult kveldsstell


I morgen er det helg, og Merethe tar seg en tur hjem. Da gjenstår det bare å ønske Marius en god jakt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...