mandag 2. oktober 2017

Fuglebrettets gjester


Spettmeisen har hatt en vellykket vår og sommer. Tidligere år har jeg bare sett en i dann og vann. Men nå i høst er det iallefall fire stykker som er på fuglebrettet samtidig.


De siste dagene så står formelig meisene, i flere varianter, i kø for å tilgang til frø.


Meisene sitter ikke å spiser påfuglebrettet, de tar med seg frø til nærmeste skjermede område for å spise.


I går kveld øynet jeg et håp om bedre vær. Når jeg var ute med hundene til kvelds så var det opptil flere stjerner å se på den mørke himmelen. Men dengang ei, i natt våknet jeg av at regnet bøttet ned og vinden sneiet hushjørnene. Skikkelig grisevær. Det var det når klokka ringte også, så det var bare å stålsette seg for ennå en dag som en trolig ble våt mer enn en gang.


Før arbeidsdagen var over så glimtet det til med litt sol til og med. Så når jeg hadde spist middag ble det skikkelig skautur på retrieverene. Hailey holder godt følge med de store nå, så vi var ute litt over en time. Kamera var med, men da forsvant sola. Litt bilder ble det nå fra turen, håper det blir noen som blir brukende ved en seinere anledning. I dag er det fuglene som spiser seg mette hver dag, noen av dem spiser seg litt mer enn mette virker det som.


Svartmeisen er ny gjest i år. Spørs om den har hatt et rede i nærheten i sommer også.


I morgen er det trening med retrieverklubben på Kartverket igjen, spørs om jeg skulle tatt med meg Hailey for å få litt stå trening med andre hunder rundt. Tirsdager er egentlig ikke noen god dag, hadde vært mye bedre med en onsdag. Rett etter jobb omtrent er en dårlig løsning uansett hva du skal som er utenfor daglig rutiner.


Sees i morgen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...