torsdag 24. august 2017

Sneak Peak på Valpekurs


Vi ankom valpekurset i god tid, men vi var ikke først. Hailey var skeptisk i tre sekunder før hun var i siget med de andre valpene som var der. Siden kurset egentlig startet i juni, var de fleste to måneder eldre enn henne. Akkurat det så ikke ut til å plage henne det spøtt.


Det var igjen tre kvelder på kurset, så neste onsdag er det full fart igjen. Må passe på når hun er liten og trenger det som mest. Siste gangen får vi ikke vært med, for jeg skal operere ut skruene av ankelen neste fredag. Ikke sikkert jeg er så mobil før stingene er fjernet etter et par uker. Men jeg har trua!


Det som var fint på dette valpekurset er at det var mange forskjellige raser, selv om det var retrieverklubben som arrangerte det. Det finnes "lekegrupper" for valper i hundeklubbene i Hønefoss, men der gikk det både lus og kennelhoste, så der holder vi oss borte fra tenker jeg. Får heller ta noen flere playdater med valper i bekjentskapskretsen utover høsten.


Det ble mye nytt på Hailey i går i og med at vi dumpet inn så seint i kurset. Det var både sitt og bli, gå i fra og inntil igjen. På slutten av kvelden hadde vi passeringstrening og kontakttrening.


Når vi hadde hatt pause så hadde ikke Hailey mye å gi, da var hun rimelig sliten i hodet etter mage nye inntrykk og øvelser, så vi satt mest å så på de andre. Mange ga veldig ofte godbiter, men jeg er mest vant til å rose med stemmen og med klapp og kos. Lærer en dem godbiter i enhver anledning så blir de så fokusert på hvor du har hendene dine til enhver tid og ikke på hva de skal utføre av øvelser. De forter seg for å bli ferdig for å kunne få godbiten. Blir ofte slurv av slikt.


Jeg hadde husket å å med meg både vann og vannskål, så det var godt etter endel godbiter.


Se som tankene surrer rundt i den lille pelsdotten 😊


De andre tok en økt med sitt, bli og innkalling. Det droppet jeg og Hailey. Det får være måte på hvor mye nytt og forholdsvis avansert øvelse hun skulle ut på på en kveld. Kanskje vi skal trene litt på det til neste onsdag, så vi kan gjøre det da... får se. 


Stå pent sitter nå nesten som et skudd, så jeg gleder meg til den første utstillingen. Bare jeg får papirene fra NKK nå så kan jeg melde på. Det er enklere enn å melde på uregistrert valp via systemet, da må jeg skrive inn alle opplysningen isteden for bare å hente dem opp i basen. Jeg har betalt i alle fall, så da går det nok ikke så lang tid før det er i orden.


Ronjas lille stunt er ut til å gå bra. I morgen har vi time hos dyrlegen klokka 12 for å fjerne drenet som er lagt inn i haka etter at den er sydd. En ukes tid til så kan stingene fjernes og hun er like god som ny igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...