torsdag 8. juni 2017

Hakkespettangrep


Stor og grådig er hakkespetten.

* *

Se så store de har blitt allerede. I dag når jeg skulle sjekke tilstanden så så jeg ingenting. Det var merkelig så jeg gikk ut for å sjekke kassa da. Tror du ikke hakkespetten hadde virkelig jobbet hele dagen, så åpningen i kassa var blitt dobbelt så stor! Da var det bare å tusle bort til pappa for å høre om han hadde en plate som en kunne lage hull i slik at hakkespetten ikke kom seg inn til ungene. Pappa hadde metallplate som han laget meisehull i og skrudde utenpå den ødelagte treplata som var der. Meisene satt rett ved å fulgte med hva vi dreiv med. De hadde fanget mat til ungene så de ventet kun på klar bane for å få foret. De stusset litt når kassa var blitt blank i toppen isteden for treverk, men jeg tror de skjønner at den har blitt reparert. Det tok ikke lange tiden etter at stigen var nede igjen før de sjekket ungene sine begge to.

* *

Så vidt jeg kan se så er alle ungene fortsatt i fult vigør etter hakkespettens herjinger.


1 kommentar:

  1. Å huttetu! Kan tro de var redde da det sto på! Godt du har en slik hjelpsom pappa i nærheten.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...