lørdag 3. juni 2017

Eggene klekket


Da jeg sjekket fuglekassa i dag tidlig så var jammen eggene klekket og små blåmeisunger ropte på mat!


Det er ikke like enkelt å få bilder av dem ute som det er inne i fuglekassa. Men med en god dose tålmodighet så ble det noen bilder av de aktive foreldrene.


Så var det bare å ta vingene fatt for å få tak i mer mat til de små.


Nå går alle insekter og larver en utrygg tid i møte.

* *

Da kan jeg komme med daglige oppdateringer fra meiselivet på Sognafaret.

* *

Men at fugleunger er sarte har jeg mine tvil om etter den håndteringen der fra meisemor.

* *

Matserveringen foregår fra tidlig morgen til seine kvelden.


Se på den store larven som dingler i nebbet.


Merethe hadde tannlegetime i dag, så da passet jeg på å fylle opp fuglematlageret mitt på Europris. Kjøttmeisen storkoser seg med peanøtter igjen. Solsikkefrø og villfuglblanding var også noe av det som ble lagervare i kjelleren. Når jeg først handler inn så handler jeg endel. Kjekt å ha noe i bakhånd om det skulle gå mye noen dager. Siden det er pinse så er det jo stengte butikker. Noe som er godt er at jeg får tre-dagers uke neste uke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...