tirsdag 2. mai 2017

Wallace & Alice


Hundene til Åse fikk fri flyt i Tyrifjorden i helga så de fikk brukt opp litt energi. Siden jeg hadde med meg fotoapparatet når vi var på Mysteriejakt, så ble det noen bilder av de to sjarmtrollene. Skikkelige kjælegriser som ikke sa nei takk til et bitte lite bad eller to. Alice var ikke fult så vannglad, men Wallace så ut som en druknet katt innen vi var ferdige.


I kjent border collie stil ventet han på lov til å kunne utfolde seg etter alle kunstens regler i det våte element.


Herlig dag ved fjorden, godt og varmt, men ikke noe badetemperatur for meg her heller.


Litt uoverensstemmelse om hvem som så pinnen først.


Wallace vant hver gang.


Like fornøyd tilbake med pinnen i påvente av at vi skulle kaste den en gang til.


Vannspruten sto til alle kanter!


Ikke alltid like enkelt å få ting i fokus når alt går forholdsvis kjapt for seg.


Fult fokus


Alice liker ikke å bli løpt fra


Men ut på dypt vann er heller ikke så gøy...


Klar - ferdig - ferdig...


Jeg står her jeg til du kommer med den, så slipper jeg å bli så våt...


Nå kan jeg ta over...


Alice


Nei her var det dypt nok, nå finner jeg land...


En gang til?


Jeg er klar jeg...


Wallace var den som showet mest


Takk for turen Åse!

7 kommentarer:

  1. En mer vattenglad hund än Wallace finns nog inte nånstans. :D Och ja, hon ser verkligen ut som en dränkt katt på en del bilder.
    Fast dina egna hundar ligger minsann inte långt efter. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Der var det ikke lenge han var på land nei, full fart så vannet sprutet til alle kanter hele tiden.

      Slett
  2. Nå endelig fant jeg ut hvordan jeg kunne kommentere her :-) Herlig glad -bilder. Jeg liker bilder av action, og spesielt dyr i action :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra du fant det ut, det er alltid gøy med en kommentar eller to! Det er interessant å ta litt bilder av ting en ikke tar bilder av til vanlig. Særlig når de byr så mye på seg selv!

      Slett
  3. Det var verkligen två som gillade strandrejs... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...