søndag 7. mai 2017

Gressenkeuke


I dag dro Patran på praksisuke på Langedrag, så denne uka blir jeg her aleine med hundene. Jeg har ingen problemer med å være aleine hjemme i det hele tatt og ser for meg at det blir ei uke med kos og forhåpentlig vis noen bokser å finne.


Med den varmen vi har hatt i helga så har badesesongen for hundene startet. Det er godt å ha elva så nære at det er bare å gå ned for å dyppe seg bitte litt. Jeg tror imidlertid at det er lurt å vente noen grader til med å dyppe meg der.


Ronja slukket tørsten før hun la på svøm utover.


Jeg ble overrasket at det var så mye vann i elva når jeg kom ned dit, så det har nok smeltet masse oppe i fjellene de siste dagene. 


Mounty synes det er helt greit å bare stå på bunnen for å avkjøle seg. Han er ikke så glad i å bli våt i hodet han. 


Da de hadde avkjølt seg litt så gikk vi videre oppover i havna på toppen av elva, der er det roligere så Mounty kan få svømt litt også. 


Her minner det mest om høsten.


En konsentrert liten frøken som samler pinner om jeg har kastet dem eller ikke. På land skal dem.


Hun tar alltid pinnene i enden, så det virker som hun har bedre styring på det hun driver med da. Ikke sikkert det er så tungt å dra med seg i vannet som om hun hadde tatt midt på.


Ikke alltid like enkelt å få snudd.


Mounty er slett ingen hjelpsom herremann, nei har må damene klare seg sjøl.


Merkelig nok så tok han ikke pinnen og gikk som jeg hadde regnet med. Ronja fikk beholde den.


Godt å varme seg i sola på land etter flere svømmeturer.


Store hvitveistepper over alt i skauen nå. De fineste blomstene er hvite synes jeg.


Ha en flott uke!

1 kommentar:

  1. Ser ut som de koser seg i vannet da :-) Langedrag har jeg vært på med elever. FLott sted :-)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...