onsdag 23. november 2016

Ruudsætra


I dag tok jeg og Ronja en jentetur til Ruudsætra. Jeg regnet med at det var noen tømmervegger der som egnet seg som bakgrunn for litt julefotografering. Med mange varmegrader i sola var jeg litt i tvil om Ronja kom til å bli en eneste stor snøball før vi var nede ved bilen igjen.


Det gikk veldig bra og Ronja poserte etter beste evne.Resten av julebildene får komme når det er nærmere jul.


Det ble mange fine bilder iløpet av dagen, sola tittet til og med fram innimellom. Vann og kuldegrader gir unike skulpturer.


Siden Patran hadde konfirmasjonsundervisning etter skolen i dag, så ble det en runde for å sette ut noen adventscacher også. Spørs om det blir 24 luker i denne kalenderen, eller om siste delen kommer ved påsketider...


Vi parkerte ved bommen og la ivei oppover bakkene. Det er forholdsvis bratt oppover før det flater ut og en kan bare nyte resten av turen. Når vi kom opp på "toppen" så gikk vi i solen hele tiden. Ronja kladdet seg ikke i det heletatt, men ble forholdsvis våt i pelsen.


Ronja storkoste seg når hun fikk løpe uten bånd. Det var ikke bare veien som skulle sjekkes ut, for det var så mange forskjellige dyr som hadde krysset veien oppover. Disse sporene måtte jo sjekkes ut både på veien oppover og ned igjen.


Nøtteliten hadde vært veldig iherdig.


Ronja satte stor pris på bilen når vi var ferdige for dagen, hun var rimelig gjennomvåt og da blir en litt kald når en er en liten pelsdott. 


Det er veldig mange år siden jeg har vært oppover denne veien, men jeg kan ikke si at jeg husket at det var så mange hytter der. 


Ronja løp nok dobbelt så langt som jeg gikk, og vel så det.


Ruudsætra ligger idyllisk til ved Vettretjernet


Jeg vet ikke helt hva som er pent med å henge opp oppvasken på hytteveggen, men de synes vel det er sjarmerende da.


Hjemmekoselig med smårutede vinduer.


Forseggjort dørklokke, kunne trengt en liten dash maling.


Mer vårstemning enn julestemning


Satser på at det betyr at 2017 blir et bra år...


Når vi nærmet oss bilen igjen så kom tåka sigende og skauen fikk en trolsk stemning.


Viktig å dobbeltsjekke om det er det hun tror det er.


Så er det full fart ned skråningen for å ta meg igjen.


Ha en fortreffelig dag i morgen, nå er det snart helg...


Til helga kommer Leif hjem på juleferie, så da er det vel på tide å pynte juletreet snart også?

2 kommentarer:

  1. Oj vad mycket snö ni har.Fina bilder och lite trolsk stämmning.

    SvarSlett
  2. Du blev ju snygg i tomteluvan! Det var en ordentlig tur med mycket snö. Här är all snö borta nu... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...