torsdag 3. november 2016

Gartnervirksomhet


Med et stort tuntre midt på gårdsplassen så blir det litt løv å rake sammen om høsten.


Da er det kjekt med en iherdig medhjelper.


Det kom noen skikkelige vindkast, så det var ikke så enkelt å få samlet alt løvet i en haug. Men vi gjorde så godt vi kunne.


Ronja syntes det var mye mer morsomt å løpe etter løvet ennå ligge rolig for å bli tatt bilde av. Kan jo godt skjønne det da.


Jeg er litt usikker på hvor mange hun klarte å fange, det var vel helst jakten på bladene som var morsom.


Ronja fikk skikkelig kick og løp alt hun orket rundt i ring. Det gikk så løvet føyk til alle kanter.


Det var ikke så enkelt å få til et slikt bilde jeg hadde tenkt meg, men nesten får klare seg i høst.


Klar... Ferdig...


Gå! Så er det full fart igjen.


Skygg unna!


Wups så var haugen jeg hadde raket sammen like flat igjen.


Ronja lot seg villig begrave. Ventet bare spent på hva som skulle skje.


Nærmer seg heldekt cocker nå.


Ronja borte vekk.


Bare et lite hull å puste gjennom.


Ha en flott høst videre!


2 kommentarer:

  1. Oj, va de va livat i löven! Det behövs nog ingen kratta när Ronja hjälper till. Hon kan nog få alla löv att fara iväg på egen hand... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...