søndag 6. november 2016

Endelig vinter


Jippi det snør!


Småfuglene sitter å venter på ny forsyning på fuglebrettet. Det er ikke langt unna de flyr,  så når det blir kaldt så kan jeg nok håndmate dem omtrent.


Kjøttmeisen er den som er minst skeptisk.


Hundene storkoser seg med snø.

Det er andre dagen det snør, men i dag tidlig fristet det ikke å være ute mer enn nødvendig. Det var en skikkelig sur vind som blås gjennom det meste av klær, så da kan det ikke være særlig behagelig for de firbeinte. 


Snart må Ronja gå i de andres spor, men ennå går det forholdsvis greit.


Litt utpå dagen ble det mindre vind og det var slett ikke verst å være ute. Da ble pappa med på en runde rundt bygda. Greit å få aktivisert de firbeinte litt før jeg tenkte jeg skulle sette meg ned å se på streeming fra DKKHerning. Der starter det i den store ringen kl 14. Nå skal jeg ordne litt mat og bare kose meg resten av dagen.


Synes det er trivelig med vinter jeg, for ikke å snakke om hvor mye reinsligere det blir når det kommer litt snø på bakken.

* *


1 kommentar:

  1. Åh! Husse ryser när han ser hur mycket snö ni fått. Jag tycker bara det skulle vara roligt att få pulsa omkring i snön... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...