lørdag 3. september 2016

Stille og rolig


Jeg hadde tenkt meg for å kikke på utstillingen i Drammen i dag, men med det knall været så valgte jeg heller å tilbringe timene ute her isteden for å kjøre bil. For om jeg hadde reist dit så hadde jeg cachet meg hjem og da hadde det fort gått noen timer ekstra.


I dag ble det hjemmelaget pizza på meg og jentene, Siden det bare var oss som skulle spise så ble det endel godsaker på, som vi ikke kan ha når Leif er hjemme. Vi ble gode og mette, og skulle ikke forundre meg om det blir nok igjen til i morgen også. 


Kanskje en får slå ut håret og ta seg litt is med blåbær på i kveld. Man skal da kose seg litt når det er helg! I morgen er det høstgudstjeneste med både nattverd og to barnedåper, samt Patrans innskrivelse til konfirmasjon. Så da blir det nok syndenes forlatelse for resten av året regner jeg med. Men knallværet som er spådd må jeg nok nyte på innsiden av kirka. Håper det er litt sol på ettermiddagen så ikke hele dagen blir bortkastet.


Nærmer seg nok snart siste bading i elva for denne gjengen her også nå. Når vi kom inn igjen lå de å hutret, så det var nesten så det ble fyr i ovnen. 


Nede ved elva så er det ikke fult så enkelt å få dem til å fokusere på posering, men noen bilder ble det da.


Tessy var overlykkelig når Merethe kom hjem i går. Da er det kun kos som teller fram til det er leggetid. Og når det er leggetid så skal hun aller helst ligge på armen og kløs på magen langt inn i drømmeland. På morgenen så er det vekking på gang, en kan jo ikke bruke opp tiden med Merethe hjemme med soving.


De blir ganske seige i pelsen av å løpe rundt på halmen etter at det er tresket, for de ligger og ruller seg før det er full fart igjen før neste rulling. Skal man ha dem i senga om natta da, så er det best med et bad i ny og ne.


Lady hadde vel badet konstant tror jeg om vi hadde bodd litt nærmere elva, for hun er i bassenget omtrent daglig helt på egenhånd.


Ha en trivelig søndag i morgen!

2 kommentarer:

  1. Oj så många och fina svampar. I år har jag inte vandrat i svampskogen, inte med en liten bebis om halsen. Men vi promenerar i skogen med vagnen, längs de stora stigarna i alla fall.
    Inte är det lätt att få till bra poseringsbilder alltid, hihi. Men vi tycker att du ändå fick ihop en hel del fina bilder.
    Nospussar

    SvarSlett
  2. Kan tänka mig att vattnet i älven börjar bli väldigt kallt nu. Här tänder jag en brasa i kaminen nästan varje kväll. :)
    Hoppas du verkligen fick alla de syndernas förlåtelse du hade chans på :D och att fint väder på eftermiddagen gjorde dagen ännu bättre.
    Tessy och Merethe - kan tänka mig att de myser bär de träffas. Fina, fina hundar har ni!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...