søndag 4. september 2016

Nyter søndagskvelden


Etter å ha tilbragt formiddagen i kirka var det godt å kunne tusle en tur ned til elva på ettermiddagen. 


Alle fikk seg en skikkelig klipp av poter, klør, ører og bryst. De ser liksom ikke så ille ut i det daglige,men når en ser på bildene en har tatt så stikker det ut noen fjoner både her og der.



I dag testet jeg ut noen innstillinger på kamera, for å prøve å få til noen effekter, men det ble liksom ikke helt full klaff. En må ha trua og øvelse gjør mester. En annen plan har blitt mer konkret i dag, men den blomstrer ikke før neste år. Så er det bare å håpe på at ting går rett vei.



I dag klippet jeg meg litt også, Merethe tok en skuv av alt som var så slitt og justerte fasongen litt. Håret vokser jo litt ujavnt til tider og noen steder knekker lettere enn andre. Når en får klippet av endel så blir det jo så mye lettere og tjukkere med en gang. Men kort ble det ikke. Det har jeg ikke tid til for å si det sånn. Enkelt å kunne finne fram en hårstrikk også er en klar.


Ronja fikk ikke klipp av kroppen,det får jeg ta en annen gang. Men poter og klør fikk en justering der også. Pelsen på potene vokser så inmari raskt på henne, så greit å holde det kort så hun ikke drar inn så mye grus og kline når den tiden starter for fult. Har så smått begynt å kikke litt på hvor jeg skal på onsdag da jeg har fri. Patran har konfirmantundervisning, så jeg trenger ikke hente henne før klokka fire. Mange disponible timer der. Etter alle bildene som er lagt ut på FB så blir det vel en fjelltur tror jeg. Får sjekke om jeg får gått en runde og plukket noen cacher på et fjell inærheten. Eller kanskje jeg skal ta meg en tur opp på Hestbrenna og logge Tjuvenborgen på vei ned igjen.


Ligger mange i Eggedal også, Tempelseter ligger forholdsvis høyt, så der kan det være høstfarger nå.


Hjemmesiden har fått en liten endring, men jeg blir liksom ikke helt fornøyd. Det ender stort sett alt for likt det jeg har hatt tidligere... Egentlig skulle jeg vel slettet hele siden og bygd den opp på nytt, men det får bli til lange mørke vinterkvelder. For det er mye jobb.


Ha en flott ny uke, vær ute og nyt høsten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...