lørdag 24. september 2016

Data trøbbel


Hver dag sjekker Malin om det er noe som bør dyttes ned, reddes opp eller spises fra hullet ved dreneringen bak uthuset. Hun fant jo tross alt ei mus der tidligere i sommer som ble behandlet på samme måte som en katt ville gjort det.


Pc'n min oppdaterte seg og etterpå nektet den meg å få tilgang til filene mine. Med 0 bilder så blir det dårlig med innlegg fra turer. Men etter iherdig prøving for å få logget på noe annet enn en midlertidig konto, så endte det med tilbakestilling av hele windows og nyopprettelse. Kjempekjekt.


Men jeg fikk tak i filene og alle bildene mine om ikke annet. Så med tid og stunder skal jeg investere i en bærbar disk som jeg har bilder og hjemmesiden på. Sånn i alle tilfelle. Men nå begynner ønskelista å bli rimelig lang, så alt blir nok ikke i år.


Det har blitt litt geocaching siden sist, men det får bli en annen dag. I helga er Leif og Merethe kommet hjem, samt at Patran skal på Åpen Skole, da hele skolen er pusset opp og de har hatt brakkeby som klasserom det siste året.


Oppførselsmessig har Lady løpetid, men jeg har ikke sett noe blod på golvet eller på tappet hennes. Hun er over 8 år så det kan ha noe med alderen å gjøre også. Ellers kommer høsten sakte, men sikkert snikende. En uke til på jobb nå så er det ferie! Det er noe jeg ser veldig fram til.


Da blir det noen dager med fjellturer, og et par dager som en ikke skal gjøre noen verdens ting.


Ha en fortreffelig lørdag.

1 kommentar:

  1. Det är jobbigt med datorer som inte gör som man vill. Husse kämpar med sin Mac och försöker få ordning på bilder och annat. Han köpte en extern hårddisk för länge sedan där alla bilder finns sparade. Nu har han köpt en till så att nya bilder får plats. Då kan han gå igenom de gamla och rensa bort de dåliga och bara spara de bästa. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag träffade på en mus, men rätt vad det är så händer det kanske... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...