torsdag 26. mai 2016

Har du tenkt...


Har du tenkt over hva du sprer på nettet?

Så er meldingen her igjen på facebook. Den støttende og vise respekt meldingen for de som har kreft, har hatt kreft... Jeg vet også hva slike meldinger gjør med de som er rammet. Det gir hverken støtte eller respekt, men en evig påminnelse for de som er rammet. For et år siden fikk jeg diagnosen føflekk kreft etter å ha fjernet en for meg liten og harmløs føflekk på armen. Den telefonen om at jeg måtte inn på sykehus og fjerne mer, den ventetiden før jeg fikk vite at det sannsynligvis ikke er mer. Nå ligger det et brev fra Ringerike sykehus om ny time i slutten av juni for å få vite om jeg fortsatt er "frisk" eller jeg må til behandling. I hverdagen går det ikke mange dagene mellom hver gang jeg tenker at ... ikke frisk denne gangen. Hver gang en slik melding som er ment å være støttende, virker stikk motsatt på meg. Jeg får klump i magen og krysser fingrene for at jeg slipper mer behandling. Psykisk frustrasjon tas gjerne ut fysisk for å slippe tankene der og da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...