fredag 1. april 2016

Hvordan finner vi lykken?

April måned starter med et oppdrag i kalenderen. Om bekymringer. Kalenderen lurer på om jeg har lagt merke til at våre bekymringer sjelden inntreffer. Som oftest bekymrer jeg meg helt unødvendig. Bekymringer tar fra oss både energi og positive tanker. Jeg skal lage en liste over bekymringene mine den kommende uken og krysse av for alle som inntreffer når uken er omme. Ha rett fokus på hva jeg bør bekymre meg for og hva jeg ikke bør bruke tid på, frigjør både tid og energi. Det vil påvirke hvordan jeg ser på livet og farene rundt meg. Det vil ikke bare påvirke meg selv, men også menneskene jeg har rundt meg.

Jeg skal fokusere på det som er positivt og ikke la meg styre av fornuften. Ikke vær så fornuftig at jeg går glipp av å oppleve spennende og utfordrende nye ting. Det er som kjent få ting vi har gjort i livet vi angrer på, men hva med alt vi ikke gjorde? Når jeg blir gammel og skal se tilbake på livet mitt, så skal det være et liv  med lite anger, mange spennende opplevelser og mye glede. Ta mulighetene som dukker opp for å skape gode minner.

Månedens ord VENNSKAP


Kanskje jeg får en ny venn?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...