fredag 19. februar 2016

Det lille røde huset i skogen


Denne cachen viser frem et fint lite turområde mellom bydelen Tolpinrud og Storelva i den søndre delen av Hønefoss. Området består av åpen furuskog og har et tett stinett. Området ligger på en rygg i ravinelandskapet som står tilbake etter at det opp gjennom tiden har gått leirskred i alle retninger herfra og at Storelva har gravd seg ned. Området byr på en flott utsikt mot Hønefoss og Storelva fra en noe uvant vinkel. Spesielt fint er det her på kveldstid med alle lysene fra byen. I området har også Blåbærskogen Barnehage sin egen lavvo. Denne cachen er en kjapp multicache i tre steg som viser frem dette fine lille turområdet. Underveis kan en nyte utsikten mot Storelva og Hønefoss. Det er fint å parkere på snuplassen innerst i Tolpinrudveien.

Her kom en ikke rett på cachen, men en måtte regne seg fram til koordinater. Jeg må se å få puttet en blokk i lomma på jakka, for nå måtte jeg regne på et vedtre som lå ved gapahuken. Ikke fant jeg ut hovordan jeg skulle plotte inn koordinater på telefonen heller så jeg peilet meg inn på riktig koordinat nordover og tok helvending mot øst til jeg traff koordinaten der. Litt utfordrende og ny måte å leite på. Enten hadde jeg regnet feil, eller så viste telefonen min litt feil. Men etter litt rundering så ble det klaff. Har vel gått så mye blodspor med hundene at en starter automatisk å sirkle når en har mistet sporet. Må jo prøve å komme på rett kjøl igjen. 

2 kommentarer:

  1. Det verkar som om en del cacher är riktigt knepiga. Det ger ju mer tid att beundra utsikten i alla fall... Kramis!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er stadig nye varianter en dumper bort i når en er på leiting!

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...