søndag 4. oktober 2015

Mimring i gamle album


I går kveld ble det litt mimring i gamle album. Ja fra den tiden hvor ting ikke var digitalt og du kunne ta hundrevis av bilder hver dag.


Cockroach Matilde B Orientalis "Tanja"


Tanja hadde mange timer med å gnage på isklumper om våren.


Når jeg tenker tilbake så ser jeg jo i dag at det var et under at jeg i det heletatt fikk blå sløyfe på denne her. I ettertid og mange hundersklokskap, så kunne jeg fått så utrolig mye mer ut av denne skapningen enn det jeg gjorde. Tenk om jeg hadde valgt en oppdretter som ville rasen det beste og ikke bare ha noen valper. Tenk om oppdretteren hadde fortalt at en golden faktisk trenger en liten klipp i ny og ne. Hvordan en hund skal stilles opp foran en dommer på utstilling. 


Tenk det var før internettet ble oppfunnet for hvermansen. Ingen hjemmeside å sjekke ut, ingen ting å google for å finne ut hva som skjer hvor og hvordan. Ingen dogweb å saumfaret. Desto viktigere er jo oppdretterens jobb overfor valpekjøpere, informasjon og veileding. 


Kanskje jeg da hadde gått videre med golden isteden for flat? 


Vi hadde høner som gikk løse hele dagen, så når kvelden kom så var hun med og samlet dem inn. 


For å si det sånn, der er noen år siden jeg hadde golden...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...