onsdag 2. september 2015

Vann, vått, vind, fyring i ovnen

I kveld drar Tv-Norge igang med "Et Hundeshow" kl 20:30, HER er en liten titt.


Bare å nyte sommertegnene før de forsvinner. Tidligere i sommer har det vært dårlig med sommerfugler å se i naturen. 


Det er ikke så mange forskjellige som det har vært tidligere heller. Før var de i alle regnbuens farger, men ikke i år. I år har jeg bare sett denne her og de gule.


Det var mange av dem nede ved elva også, men veikanten florerte dem.


Den gule holder alltid vingene sine sammen når den sitter på blomstene


Tyttebærene har startet modningsprosessen


Små sopp som vokser tett i tett


Navn på alle disse skal jeg ikke begi meg ut på. Men de er lite trolig spiselige...


Nypene er snart modne, men dagens tur var adskillig våtere enn det disse bildene tilsier.


Det har bøttet ned her siste døgnet. 50 mm påstår dem som driver å måler. Jeg tok med meg hundene ned til elva og den gikk over sine bredder alle steder og alle bekkene gikk over sine bredder.


Så hele havna var stort sett et eneste stort svømmebasseng. Der bekkene egentlig gikk var det store fosser og stri strøm, så når hundene skulle krysse så forsvant dem et stykke nedover før de fikk karret seg på land.


Elva er nærmere to meter høyere enn den pleier ved muren som vi pleiere å bade ved. Jeg hadde med fotoapparatet da jeg skulle hente Patran på skolen i dag. Ikke noe vits i å stå å vente på en buss når det er slikt regnvær, når jeg er hjemme av likevel.


For et par år siden ble det helt ny renovert gymsal, nå skal resten av skolen få nytt innhold.


Så dette året skal alle elevene ha klasserom i brakker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...