mandag 21. september 2015

Knallhelg i sol!


En nydelig tid vi går i møte nå framover...


I helga har det vært knallvær med mange flotte skauturer.


Etter alt regnværet så er ikke veien framkommelig lenger, så nå reparerer dem på harde taket oppover Holleia.


Tessy og Lady på beltet og Malin og Mounty på bakken.


Full sjekk av innhegningen som er satt opp for å samle inn dyra til elgjakta starter.


Det ble ingen fjellturer i helga siden jeg snart har ferie og skal på mange fjellturer da. 


Det er gøy å være på tur med hunder som setter så pris på tur som dem gjør, på søndag var det endel bærplukkere også. Mounty fant fort ut at de var sånne pensjonister som koser seg på tur. Og det innebærer både kaffe på termos og kjølebag med mat og kaker. Jeg så ikke campingen deres før vi var på tur tilbake over gruppa som er hogget. For deres del håper jeg at de hadde satt lokket godt på, eller at de allerede hadde hatt kaffepausa si.


Jentene vil ha full oversikt over alt alltid, og det er lite som glipper oppmerksomheten deres.


Litt godsnakking så vil de posere litt i lyngen som har blitt skikkelig rød og fin.


Kan vi gå? Kan vi? Kan vi?


Gleder meg til å stille Lady i Vikingskipet om en månedstid. Da skal vi møte Hilde og Harley igjen også. Har ikke sett Lady og Harley ved siden av hverandre siden Harley var liten, så gleder meg til å se hvor like de egentlig er.


Det er ikke bare på fjellet man kan nyte høsten.


Det var vel her dem oppdaget campen til pensjonistene, det så ikke jeg for jeg gikk ikke over haugen, men fortsatte til venstre.


Flater blir våte på tur uten regn også.


Det er ingen grunn til gå utenfor dammer når det er raskere og gå rett over.


Lady og Mounty


Synd Lady gikk tom i sommer, det tror jeg kunne blitt skikkelig fine valper.


Mounty venter tålmodig på at jeg skal bli ferdig med å ta bilder av han før han går videre.


Så dumpet vi jammen innom en dam til gitt.


Godt den ikke var så dyp.


Men noen klarer å svømme uansett.


Ha en flott ny uke, her er det nedtelling til ferie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...