fredag 4. september 2015

Flominspektør Ronja


Når det kommer så mye regn på så kort tid som de siste dagene her, ja da må jeg sjekke hvordan det går med elva. Eller rettere sagt hvordan det går med det som er ved siden av elva.


Jeg får ikke lov å bade av mamsen, det frister egentlig ikke heller. Håper snart det blir mindre med vann så jeg kan svømme litt føre vinteren iallefall. 


Med en sånn lekker solnedgang,så er det klart jeg må posere litt. Det har regnet nesten 100 mm de siste dagene. Da er det godt ,med sol igjen!


Jeg spurte mamsen om vi ikke kunne gå til toppen av fossen, der er det en kulp som pleier å være helt stille, så jeg kan svømme. Men vi kom ikke fram til kulpen engang, hele muren var full av vann.


Jeg fikk gå og suse litt som jeg ville, for så langt inne på land var elva ganske stille og ikke så dyp.


Elva var ikke så stri,så jeg følte meg ganske så modig der jeg tuslet framover.


Mamsen kom ikke etter, for hun hadde bare joggesko som hun pleier.


Best å sjekke begge sider av muren.


Mamsen ba meg være litt forsiktig, for det var ikke sikkert det var så enkelt å få meg opp igjen om jeg plumpet utenfor muren.


Du, jeg har da mer styring enn det der da mamsen. Plumper ikke jeg!


3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har Verkligen!

    Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två!

    Vem vet min blogg kanske är något i din smak?
    SE DEN GÄRNA!

    Ha en bra dag!
    Kram!


    http://myckerensam.bloggplatsen.se

    SvarSlett
  2. Ja, fy så modig du var, min matte blir rädd bara av att se hur nära murens kant du är!! Men vaddå,vi med fyra ben vet minsann vad vi gör!
    Tänk att nästan hela skogen plötsligt är en älv! Så spännande det kan vara med höst! :)
    Kasper

    SvarSlett
  3. Jag hade nog inte fått gå i vattnet varken i älven eller på muren. Tur att du inte trillade ned... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...