fredag 17. april 2015

Mounty på tur


En Flaggspett tittet innom på fuglematen i ettermiddag, da jeg skulle prøve å få til et bedre bilde av den så fløy den. 


Nydelig vær og skau tur med hunder, det er vel opp i mot det optimale som kan skje ilpøet avdagen.


Siden jeg og Mounty skulle på kurs i går kveld så ble ikke turen noe mer enn nede på jorde da. Nå har det begynt å tørke opp, så jeg slipper å seile rundt i bare kline. Merkelig nok så følger de med rundt ennå Mounty står høylytt å klager i hundegården. Han vil jo være med på tur med to løpske tisper må du skjønne.


Kurset med Lene fungerer bra, faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd. I går spiste han godbiter på harde taket, men det var jo stort sett godbiter det gikk i. For mat, nei det er ikke noe stas. Ikke middagsrester engang er det noe jubel over. Prøvde en parring når vi kom hjem etter kurset, men det er fremdeles i tidligste laget. I dag er det 11 dagen, så det spørs om hun har blitt litt seinere med årene. Ved første parring så var hun optimal på dag 10. Andre gange var det vel 10-11 dagen også mener jeg. Siden jeg har Mounty i hus så tok jeg ikke noen blodprøve denne gangen. Trenger ikke så store forberedelsene å slippe dem sammen i hundegården liksom. 


Siste rest av snø skal nytes


Mounty


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...