tirsdag 28. april 2015

Ikke bare Mounty


Det er ikke bare Mounty som er med på jobb. Otto er også med nesten hver dag hele året han. Otto har egen pute i trucken og elsker kjøreturer der med lasting og lossing av lastebiler. Siden jeg spiser lunsjen min ute så sant været tillater det, så koser jeg og Otto oss sammen. Otto har lang silkemyk pels, så han kjennes ikke ut som de andre dachsene jeg har klappet tidligere. Så hadde det ikke vært en jakthund så hadde det absolutt vært et interessant valg... men hunderaser har to sider. Utseende og egenskaper... og i det lange løp så blir det ikke noe lykkelig hundehold med kun utseende, det er tross alt egenskapene du skal leve med.


Når Otto har fått kosen sin og matpakka er spist opp, da er det Mounty sin tur for å få litt oppmerksomhet.


Men Mounty sov tungt bak i bilen og savnet slett ikke noe selskap eller tur.


Han våknet ikke før jeg snakket til han og spurte om han ville ha en liten tur rundt kvartalet.


Etter turen ble det med en kongle tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...