lørdag 21. mars 2015

Jobbegjeng


For de av dere som trodde at mine hunder bare går på stas og ikke må jobbe, så er det feil. Det er bare så upraktisk å ta bilder samtidig som man trener hunder når jeg stort sett er helt alene. Men nå har jeg tatt med kamera og fjernutløseren, så det blir litt dokumentasjon. Når man trener kan man ikke ha alle fire løse, så da er det bånd og knytt fast i en stokk som ligger i nærheten.


Dummyer ligger klare for å kastes. Jeg tok bare med to stykker i dag, for jeg hadde ikke tenkt å legge ut noe felt til dem.


En litt smågiret Lady som var kjempe klar for å få lov til å jobbe.


Bra tempo inn igjen for å avlevere dummyen


Hun har fine avleveringer


Vanligvis trener jeg ikke der det er så åpent, men det blir bedre lysforhold for  bilder der på en gråværsdag.


Fine jenta mi det!


Det er ikke alle som er like lett tilgjengelige for hundene, da må de bruke både snute og tanker for å finne dummyen.


Kunsten å komme effektivt tilbake læres etterhvert.


Etter å ha leita mellom masse kvister så fant hun endelig dummyen.


Malin får også sin runde med apportering.


Er det hindringer i veien så må disse forseres.


Malin synes det er like gøy nå som hun gjorde da hun var liten.


Hundene trenger litt utfordrende terreng. Er det for enkelt så er det ikke så gøy, de liker å jobbe litt og lykkes til slutt.


Mounty har blitt riktig så flink


Etter avlevering er det full fart ut etter neste


Tilbake igjen, og håper på å få lov igjen...


Alle mine hunder har et bløtt bitt når det gjelder dummyer.


Bare å sitte å vente til de kommer med dummyen.


Takk takk og masse ros!



Fine avleveringer og ikke slipper dem ned rett foran meg.


Hadde det vært opp til hundene så hadde vil vel holdt på ennå.


Gang på gang


Arbeidsglede til tusen


Go'gutten!


Siste innsats i dag.


Lady får gjerne et par til slutt, for når hun har sitti å sett på at de andre har jobbet, så er det greit med en avreagering for henne.


Det var det


Dagens arbeidsgjeng.


1 kommentar:

  1. Dina hundar är så fina och så duktiga att jobba. Du kan verkligen känna dig stolt över dem!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...