torsdag 5. februar 2015

Iskaldt


Da ringeklokka ringte så var det -22 grader, så å dra dyna over hodet fristet mer enn å krype ut av den.


Da er det godt at sola stikker fram så det kan bli litt mildere i dagene som kommer. Men varmegrader som det er spådd vil jeg ikke ha.


Nei en får krysse fingrene for noe annet.


Trass i noen kalde grader så er det full fart på hundene. De er sjeleglad over tur i skauen for å få løpe rundt på jordet.


Tessy derimot tar livet litt mer med ro. 


Der er det nok løpetid snart, for du verden til oppmerksomhet hun får av Mounty.


 Malin er ferdig, så hun bruker bare kjeft på han. Stakkaren hyler og kaster seg unna etter beste evne. Noen dager til nå så går det greit også.


Lady, Mounty og Tessy koser seg i sola. I morgen skal jeg til Oslo og øyenlyse Ronja og Mounty, så får vi håpe på frie resultater denne gangen. Lady tar jeg til øyenlysing når vi er på utstillingen i Bø.


Så er det eksplosiv start når jeg sier JA!


Førstemann til mamsen!


God muskelbygging med løping i løssnø.


Når det kommer til nedoverbakker så er Lady bitte litt på allerten. Da går det liksom ikke fort nok før jeg aker fra henne. Noen ganger lar jeg vær å ake så fort, da hopper og spretter hun rundt og lurer på hva jeg egentlig driver med.


Da tar det i allefall helt av!


Om jeg aker der det ikke er kjørt opp løype etter siste snøfallet, så går det ikke så himla fort.


Tessy og Mounty holder bra følge, men de liker best oppkjørt løype.


De løper fortere enn jeg aker i allefall.


I bunn av bakken venter de på hvor vi skal gå videre, selv om vi går samme veien hver gang.


Vi går på skrå opp igjen, da slipper en alle oppoverbakkene som logisk nok kommer når en aker nedover.


Ny runde og hundene bare forsvinner, så til helga blir det fram med seler og belte.


Tror absolutt Lady kan trenge noen kilo å dra på.


Så må hun sjekke om jeg er langt bak.


Så ble det snutemerke på linsa, da er det bare å pakke sammen kamera. Får ikke pusset bort det før vi kommer inn i varmen så det tiner...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...