onsdag 4. februar 2015

I overkant behjelpelig


Når mamsen vasket golvet i dag så var jeg i overkant behjelpelig. Jeg måtte jo sjekke alt hun samlet sammen borte ved trappa. Men da fikk jeg kjeft gitt. Alt bøsset og løse hår satte seg fast i ørene mine, så når jeg gikk avgårde dit som mamsen hadde vasket så ble det med. Jeg kunne ikke nekte heller, for det var masse i ørene mine når mamsen så meg. Isj... 


Mamsen lovet meg en tur opp i skauen når hun var ferdig med å vaske, så da var det bare å gå og legge seg og vente da. I dag var det 16 kuldegrader, så jeg måtte ha en skikkelig tjukk genser  på meg.


Mamsen spurte om vi skulle ut på ski, eller jeg ville opp i skauen. Klart det ble skauen da, der lukter det jo så godt til tider av andre firbeinte som bor der.


Her lukter det både ekorn og hare, kjenn her da mamsen!


Du kan godt få smake litt snø du også?


Absolutt knall på tur altså!


Men man kommer ikke til skogs med å stå å snuse på jordet sier mamsen, så da er det bare å løpe etter mamsen for å være med på tur.


Jeg skal ikke ha på meg at jeg er noen sinke altså!


Når vi først er kommet opp i skauen da er ikke jeg sist lenger. Da er det bare å løpe på for å få tid til å sjekke ut alt sammen.



2 kommentarer:

  1. Åh! Du har jämt så fina tröjor på dig när det är kallt ute! Härligt med skogstur med matten... Kramis!

    SvarSlett
  2. Usch så kallt - tur att du har en så tjock och varm tröja. Snygg är den också. :)
    Det är förresten minst lika mycket snö hos dig som hos mig!
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...