lørdag 17. januar 2015

Vinterens første skitur


Endelig ble det skitur på oss alle sammen. Det er kjekt med å gå på ski på eget jorde. er at en kan gå inn med den gamle etter et par runder, så er det bare å fortsette med de andre. Malin er ganske sliten etter å ha slik fart som det ble i løypa i dag. Lettere is, så det gikk som en kule i nedoverbakkene og skikkelig slit i oppoverbakkene. For å si det sånn så hadde Fischer bommet bitte litt med feste på de smørefrie skiene sine i dag. Kunne nok med fordel ha litt mer trening i armene kjente jeg etterhvert.


Greit å ake utenfor sporet så en får bremset litt.


Det var ikke noe problem å ake fra hundene i dag, for å si det sånn.


Men på slettene så var det jeg som dannet baktroppen.


Mounty, go'gutten min det!


Skikkelig sjarmør han.



Når jeg gikk på ski, så gikk Patran rundt med fotoapparatet. Så i dag var det litt spennende å laste inn bilder på data'n. Jeg visst ikke hvordan et eneste bilde hadde blitt.


Mounty'n min!


Tessy tar oppdraget med å ta vare på vottene skikkelig seriøst! Det er ikke det enkleste oppdraget å få dem igjen...


Speider etter nye vottepar...


Håper på ny tur i morgen...

2 kommentarer:

  1. De där extra långa platta skorna som er matte har på fötterna, de kan inte min matte alls åka på. Det vi åker här är skridskor, fast utan skridskor. Det är så halt. Vi hoppas på massa plusgrader så att all is försvinner innan någon av oss ramlar och gör illa sig.
    Ni får njuta av det fina väder ni har och ta med matten ut igen på en skidtur vet jag, ni ser ut att ha jätteroligt :D

    SvarSlett
  2. Vi åkte 70 mil i hopp om att få se lite snö, men det enda vi fick se var isgator!
    Det blev varken skidor eller skridskor, utan kängor med dubbar!
    Ser helt ljuvligt ut med en skidtur!
    Önskar er en go tur i morgen!
    kram M.E

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...