onsdag 21. januar 2015

Skiturer


Jeg og mamsen startet litt seint med skitreningen, ellers så hadde vi definitivt blitt tatt ut til laget som skal til Falun for å tusle litt på ski... Spørs om vi kommer med til neste VM isteden.


Kom igjen da! Førstemann ned på jordet.


Har du været med på skitur eller? Det er knallgøy!


Da kan en løpe alt en orker og bjeffe og riste på hode og hale, virkelig aiere!


Når det er sånne nedoverbakker så må jeg løpe alt jeg orker for ellers aker mamsen fra meg.


I bunnen av bakken så tok hun meg igjen, men på sletta så har ikke mamsen noe større fart enn meg, så da går det greit.


Siden ingen andre enn mamsen var hjemme i dag, så hadde mamsen kamera selv for å ta bilder av oss. Men siden det snødde så tett så hadde vel kamera snødd ned innen vi hadde gått en runde for å ta bilde med selvutløseren. Så da gikk heller mamsen med det rundt halsen. Det var visst ikke noe ideelt egentlig, men alt for å få tatt noen bilder av meg.


Jeg er flink til å passe meg så mamsen ikke treffer potene mine med skistavene sine. Ikke at jeg vil prøve heller, for mamsen har sagt at det kan være skikkelig vondt.


Mamsen, kan vi ta en runde til...?


Men det er ikke bare mamsen jeg løper om kapp med. Jeg må jo helst løpe fra de andre pelsdottene også.


Jeg kommer til å få skikkelig smekker kropp av alle denne løpingen. Mamsen har meldt meg på utstilling i mars, så får vi se hvordan det går nå som jeg har blitt eldre.


Om jeg løper raskt nok så kan jeg stå på toppen og vente på at mamsen og de andre pelsdotta kommer etter.


Så starter jeg opp bitte litt før mamsen kommer, så leder jeg igjen...


Helt til det kommer sånn nedover bakke... da aker hun fra meg igjen. 


Juuuuuhuuuuuuuuuu!


Du skulle bare prøve altså å være med meg og mamsen på tur!


2 kommentarer:

  1. Åh! Det skulle vara jättekul att vara på skidtur med dig och matten! Mina långa ben passar nog bra till sånt... Kramis!

    SvarSlett
  2. Hej! Tittar in och ser att ni har hur mycket snö som helst, vi får väl hoppas att vi oxå kan åka på tur snart!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...