tirsdag 16. desember 2014

Julenissesnusing


Jeg snuser grundig nå som det nærmer seg jul, da kan det jo hende at nissen snart kommer for å kikke om jeg har vært snill jente denne gangen.


Jeg er rimelig sikker på at han løp opp her.


Eller kanskje han gikk opp her isteden, best å følge etter.


Her luktet det skikkelig nisse, så han må ha sittet her og hvilt litt.


Kanskje jeg skal sitte her og vente til han kommer tilbake? Jeg må jo fortelle han hvor snill jeg har vært i år.


Men du kjenner mamsen, hun har ikke ro i rumpa til å sitte rolig å vente... ikke på nissen engang.


Nei nei, jeg får kikke litt rundt her mens vi går da, kan jo hende jeg ser snurten av han. Frister ikke så mye å sitte på stubben alene og vente når jeg veit at de andre pelsdottene får den turen i skauen. Nei jeg må nok følge med på tur.


Jeg har jo levert listen min til Nordpolen, så da får jeg vel kanskje noe av det jeg ønsker meg...


Jeg var sikker på at jeg så noen nissespor nede ved kvistene


Godt det ikke er så mye snø i skauen så jeg bare kan hoppe over bekken.


 Mamsen, du har ikke sett nissen i dag du vel?


Papsen til mamsen hogger tømmer, så da blir det en vedkubbe i hver ende. Disse må jeg sjekke opp så de blir skikkelige.


Jeg stabler dem i haug så han kan kjøre dem hjem med traktoren.


Hvordan skulle han klart seg uten meg?

1 kommentar:

  1. Söta fina Ronja, vi är säkra på att nissen finner dig till jul! Och att han fått din önskelista! Och han mycket väl vet hur snäll du har varit hela året!!
    Vi tror faktiskt att han till och med följer med i din blogg!!! Fast nissar får nog inte kommentera... ;)
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...