fredag 26. desember 2014

I overkant nustrint


Når det er så kaldt at bomelommen blir tæla før den treffer bakken, da er det kaldt da!


Men vi rekker en liten tur mellom innleggene i vedovnen. I dag ble det litt kortere tur enn vi pleier, for en trenger ikke kjempetur hver dag mener mamsen. Nå ja, vet ikke hvem som drar igang de lengste turene jeg. Meg eller mamsen?


Når man først er på tur så må man jo inspisere litt. Greit å sjekke tømmeret før det blir hentet.


Så kan man bare fortsette nedover veien for å se om det dukker opp noe spennende.


Man skal være høflig og hjelpsom har jeg lært av mamsen, så jeg fulgte en gammel dame over veien. Malin var ikke særlig fornøyd da med å bli betegnet som en som trengte følge over veien. Men en stjerne i boka til meg!


Innimellom blir jeg litt etter når jeg skal sjekke ut ting, og mamsen venter jo ikke.


Vas kan jeg drive med når det ikke er så kaldt synes hun.


Men går vi tur for min skyld eller hennes skyld? Bare lurer jeg...


Innimellom virker det nemlig som vi er med mamsen på tur og ikke at hun blir med oss på tur fordi vi trenger en tur om dagen.


Henger du med eller mamsen?


Her har det vært både rådyr og hare.


Tror du de kom med båt mamsen?


Nei, denne båten går nok ingen steder så seint på året, så det er bare å ta beina fatt.


Tror ikke dem kom svømmende heller jeg...


Best jeg ikke sklir ut i elva på isen, det er nok i kaldeste laget i dag.


Nesten så du kan kalle meg en juleengel... jeg trenger ingen vinger, jeg kan bare blafre med øyevippene...


Ikke engang Malin klarer å lure noen til å tro at hun er engel...


Nei, her kan vi ikke sitte best å sjekke ut litt videre før vi kommer oss inn i varmen igjen.


Når man kommer ut på veien igjen så er det best å sjekke om det kommer noen biler før en går, så man ikke blir overkjørt igjen.


Full fart til mamsen!


Du har fri i morgen også du mamsen?

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tur med Malin och matten i skogen. Det är nog bäst att låta båtarna stanna på land ändå... Kramis!

    SvarSlett
  2. Får du gå utan koppel på stora vägen?? Det skulle jag aldrig få. För jag är inte alls att lita på när bilarna kommer, sägs det. Och dina ögonfransar är gudomliga!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...