mandag 17. november 2014

37 dager til jul!


Lady, Tessy, Malin og Mounty


Nå er elgjakta over for i år, og merkelig nok så har vi ikke vært på jaktradioen en eneste gang i år. Det er første året på det jeg kan huske. Men noen av fuglejegerne bruker også radio, så løpet er ikke helt kjørt...


Noen julegaver er kjøpt så jula kan bare komme for min del. Lang juleferie i år, noen feriedager og litt avspasering, så det blir fri fra 23. desember til 5. januar. Da skal vi kose oss da! Håper på litt snø, så det går ann å gå litt på ski.


Malin


Lady ser eldgammel ut i forhold til Malin, enda det er 3 års forskjell på dem. 


Lady er den av hundene mine som er med på det meste av mine ideer, og ikke er hun så borte vekk selv heller til å finne på både ting og tang.


Vi går ikke bare etter stier og veier, men tar oss også en runde skauleis.


Hundene holder oversikt over hvor jeg befinner meg, for om jeg blir "borte" må de finne meg.


Om hundene blir vant til at du plutselig skifter retning eller snur å går tilbake, så er det deres oppgave å følge med. Du skal ikke behøve å rope på dem for at de skal komme. 


Fordelen med mangelen på snø, er at hundene alltid får det drikke de trenger.


Ingen andre i sikte...


Ikke en liten spurv engang...


Julefred...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...