torsdag 23. oktober 2014

Total renovering


Mamsens fridag og regnvær, det betyr at jeg får totalrenovering. Jeg blir børstet hver dag, men når jeg skal klippes så blir det skikkelig gjennomgreing av all pelsen først.


Årene blir nøye greid, for jeg hadde jo vært en liten snartur i skauen før vi startet i går.


Mamsen starter alltid med maskinen når jeg er ferdig med all børstingen.


Det er ikke bare ene siden av øret som skal klippes, det skal klippes litt på innsiden også.


Jeg liker ikke å vise rumpa rett i kamera, men mamsen sier at det skal klippes her også.


Halsen skal være kortklippet, ikke noe pent med langt skjegg som julenissen.


Så var turen kommet til effileringssaksa, da gikk hele luggen min fløyten. 


Effileringssaks brukes så det blir fine overganger mellom maskinklippen og resten av pelsen.


Foran på frambeina skal mye av pelsen bort også.


Mamsen klipper hele halen, så nå har jeg ikke noe å vifte med lenger!


Sjekk her da, halve meg ligger på golvet!

4 kommentarer:

  1. Men hjälp! Halva du borta! Fast du blev attans snygg efteråt. Jag ska raka öronen och halsen i morrn, men resten ska jag behålla ett tag till har jag bestämt.

    SvarSlett
  2. Oj va lite det blev kvar av dig! Jag behöver nog inte klippas förrän till våren. Jag sitter nämligen inte lika still som du gör för jag litar inte riktigt på hussen när han håller i maskinen. Matten småklipper lite här och där med vanlig sax men det kostar många leversnittar det. Det som är kvar av dig är i alla fall väldigt snyggt! Mycket snyggare än halvan på golvet... Kramis!

    SvarSlett
  3. Hihi, det kunde ju varit en till hund som låg på golvet :D
    Himla fin blev du efter friseringen och se, du fick ändå behålla mycket päls :)

    SvarSlett
  4. Oj, så mycket päls du blev av med! Men attans snygg blev du, fast det var du ju förut också. Undrar om du inte snart måste börja använda tröja, nu när det blir kallare och så mycket av din päls ligger där på golvet till ingen nytta. :)
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...