torsdag 25. september 2014

Tur til Lindelisætrin og Medragstjenn


På veien oppover Brekkebygda så var det tragisk hvor lite vann som fantes i alle småvannene oppover. Langvannet manglet mange meter opp til vanlig vannstand.


Når det er gråvær så kan en få til mange flotte motiver, med litt tåke så blir det skikkelig høst med en gang.


Her rant det en gang en elv


Breivannsdammen


Breivannet


Her har jeg mange timer hver sommerkveld i min ungdomstid... På lørdag skulle vi ha klassefest for de vi gikk sammen med på ungdomsskolen. Jeg veide både for og imot, og kom til at det beste var å nyte kvelden hjemme. Hvor interessert er jeg egentlig i å høre om andre menneskers barn og ektefeller (ja noen har vel hatt både 2 og 3) når vi ikke har holdt kontakten på snart 30 år? Når tre av de som jeg holdt mest sammen med ikke lever lenger... En død i motorsykkelulykke, en død av nyttårsrakett og en skøyt seg selv... 


Hvor interessant er det for andre å vite hvor jeg jobber, antall barn med hvilke mann og hva ungene mine driver med? Etter den tiende du snakker med, så husker du ikke hva den første sa av likevel. For om du vil eller ei, så er det bare det som er interessant som du husker neste dag. 


Etterhvert som årene går så gjør jeg bare det jeg har lyst til, ting for syns skyld eller for "alle andre" nei det er det slutt på. Har du ikke andre argumenter enn alle andre, da har du en dårlig sak.


Lindelisætrin


Koselig lita seterbu


1 kommentar:

  1. Vilka vackra foton du bjuder på! Nu får du mig att längta tillbaka till fjället!
    kram M.E

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...