tirsdag 9. september 2014

Fyr i ovnen og regnvær ute...


Da er det høst da! Men her koser vi oss fortsatt vi! Hundene tror det er sommer og bader fortsatt villig i elva. Både Lady og Tessy har løpetid nå, så i dag dro jeg innom på Biltema og kjøpte en trappegrind til å ha øverst i trappa også. Da blir det litt avstand mellom Mounty og jentene, noe som gjør det litt roligere inne om kveldene.


I går var jeg og Ronja på nytt handlerkurs, og da bøttet det ned før vi var ferdige om kvelden. I morgen er det agility kurs igjen, så ukene flyr. I morgen skal vi ha med Merethe hjem fra Hønefoss etter kurs, så da regner jeg med at Tessy kommer til å ta bitte litt av. Gjett om hun kommer til å bli sur når hun ikke får ligge i senga, nå som hun har fått løpetid.


Jeg holder på å gå igjennom hele Ronja sin blogg for å hekte på etiketter. Det gjør at det er litt enklere å finne tilbake til ting seinere, men jammen tar sånt tid. Hadde egentlig tenkt å gjøre det med denne bloggen også, men det får vel bli en lang vinterkveld tenker jeg.


Ikke alltid like enkelt å legge seg ned for å avkjøle seg for Malin, men om man vil nok så er det utrolig hva man får til.


Og for all del, man må passe på å lage alle helt våte inn til skinnet når en skal riste seg.


Enkelte skal jo bare bade en eneste gang til før vi skal oppigjen. Bare en gang til'a!


Når nyperosen er avblomstret så kommer nypene sprettende. Ikke noe er som ferskt nypesyltetøy på loff med mye smør.


I dag startet Tessy med løpeptid, og Lady er høyløpsk, så nå er de bare nede. Der kan de aiere som de vil, så slipper jeg griset oppe. Med en ekstra grind så slipper jeg at de henger gjennom rekkverket i trappa for å kunne rundsleike hverandre. 


Bare høstfargene som mangler nå...


Tistelen er rimelig avblomstret.


Soppen vokser med lyset


Like ved fossen ligger det fortsatt en stor haug med slagg etter at det var nikkelverk der i gamle dager.


"Familien fluesopp"


Mor, far og to barn


Tessy speider nedover jordet etter de andre.


Vel hjemme igjen tar Mounty plass ved hundegården, for å holde løpetisper med selskap. Man kan jo ikke gå glipp av om de kanskje får komme ut en tur... kan man vel?

2 kommentarer:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...